رئیس اداره دامپزشکی شهرستان های سوادکوه و سوادکوه شمالی از صدور حکم هفت ماه حبس تعزیری برای فردی که اردک زنده و بدون گواهی بهداشتی وارد مازندران کرد ، خبرداد .
کد خبر: ۳۴۹۳۷۴
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۱ 26 December 2016
سید محمد حسینی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : این فرد با یک دستگاه خودروی ایسوزو حدود 2 هزار قطعه اردک زنده را از تهران به مازندران منتقل کرد .
وی ادامه داد : با تلاش بازرسان دامپزشکی مستقر در پست قرنطینه دامپزشکی در منطقه آزادمهر سوادکوه و همکاری ماموران نیروی انتظامی ، خودرو متوقف و فرد خاطی به مراجع قضایی معرفی شد .
به گفته رئیس اداره دامپزشکی شهرستان های سوادکوه و سوادکوه شمالی حمل و نقل هرگونه فرآورده های دامی از قبیل گوشت و شیر باید با مجوز حمل و گواهی بهداشتی از اداره دامپزشکی مبدا و مقصد حرکت باشد .
 
وی ادامه داد : این خودرو فاقد هیچ یک از این مجوزهای لازم بود .
حسینی با تایید این مساله که ورود اردک زنده ازاستان های همجوار بخصوص تهران و قزوین به مقصد مازندران وجود دارد ، افزود : اکثر این طیور به خرده فروشان و روستاییان فروخته می شود .
وی همچنین بازارهای هفتگی و سنتی مازندران را یکی از کانون های عرضه این نوع طیور غیر مجاز اعلام کرد و ادامه داد : وجود این طیور می تواند در انتقال بیماری ها به طیور داخل استان نیز تاثیر بگذارد .
از 3 پست قرنطینه دامپزشکی در محورهای ورودی هراز ، کندوان و سوادکوه هم اکنون تنها یک پست در منطقه آزادمهر سوادکوه فعال است .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار