دبیر سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن استان همدان با اشاره به برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن استان همدان از امروز در این استان گفت: 150 نفر از شرکت‌کنندگان از بانوان و150 نفر نیز از آقایان هستند.
کد خبر: ۳۵۰
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۵ 19 January 2015

خبرگزاری ایسنا با انتشار این خبر نوشت: حجت الاسلام و المسلمین "حسین قبادی" اظهار کرد: مرحله استانی سی و هفتین دوره مسابقات قرآن کریم با حضور ۳۰۰ نفر شرکت‌کننده در ۹ رشته‌ از شنبه، ۱۳ دی‌ماه در خانه معلم همدان آغاز شده است.

وی افزود: این دوره از مسابقات قرآن به مدت 6 روز در رشته‌های قرائت،ترتیل، حفظ 10 جزء، حفظ 20 جزء و حفظ کل قرآن، اذان، ابتهال، تواشیح و هم‌خوانی در دو مقطع زیر 16 سال و بالای 16 سال با حضور 300 نفر برگزار می‌شود.

 

حجت الاسلام و المسلمین قبادی با بیان اینکه 150 نفر از شرکت‌کنندگان از بانوان و150 نفر نیز از آقایان هستند، اظهار کرد: این مسابقات تا مرحله بین‌المللی و با حضور 70 کشور ادامه خواهد داشت، و مرحله کشوری آن در پایان سال برگزار می‌شود.

 

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان خاطرنشان کرد: سال گذشته در رشته قرائت آقایان بالای 16 سال، مهدی ساعد از استان همدان در مسابقات کشوری قرآن کریم حائز رتبه پنجم شد و به مسابقات بین‌المللی راه یافت.

 

وی عنوان کرد:  سه روز اول این مسابقات ویژه بانوان به ترتیب هر روز شامل قرائت و ترتیل، حفظ و تواشیح است و مسابقات ویژه آقایان از سه‌شنبه، 16 دی‌ماه سال جاری به‌مدت سه روز شامل قرائت، حفظ، اذان و ابتهال و تواشیح برگزار می‌شود.

پایان پیام/

...................................

بیش ار 2هزار فقره وام ازدواج در نهاوند پرداخت شد

فرماندار شهرستان نهاوند با بیان اینکه در ۹ ماه گذشته دو هزار و ۱۹۴ فقره وام ازدواج توسط بانکهای عامل نهاوند پرداخت شده است، گفت: این رقم نسبت به سال گذشته افزایش ۱۰۰درصدی دارد.

خبرگزاری مهردر گزارشی نوشت، امامعلی عبدالملکی ظهر شنبه در چهارمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان نهاوند در سالن شهدای فرمانداری اظهار داشت: در سال گذشته هزار و ۸۲ فقره وام ازدواج توسط بانکهای عامل نهاوند پرداخت شده در حالی که در ۹ ماه گذشته امسال این آمار به دو هزار و ۱۹۴ فقره وام ازدواج افزایش یافته است.

 

عبدالملکی با بیان هنوز چهار بانک آمار پرداخت وام ازدواج خود را اعلام نکرده اند، افزود: میزان عرضه و تقاضا قابل پیش‌بینی نیست اما امیدواریم تا پایان سال پاسخگوي اکثر متقاضیان دریافت تسهیلات ازدواج باشیم.

 

وی در ادامه خطاب به مدیران مختلف شهرستان نهاوند گفت: استفاده از پتانسیل و ظرفیت جوانان برای ساماندهی امور اقتصادی و فرهنگی شهرستان ظرفیت بسیار خوبی است و باید از آن استفاده کرد.

 

فرماندار شهرستان نهاوند عنوان کرد: بر اساس دستورالعمل ستاد ساماندهی امور جوانان باید ۲۳ دستگاه اجرایی در زمینه های مختلف مربوط به جوانان فعالیت کنند که کارگروه آموزش و مشاوره به ریاست سازمان بهزیستی و کارگروه خیرین امر ازدواج به ریاست سازمان اوقاف و امور خیریه از جمله این کارگروه ها است.

 

امامعلی عبدالملکی بیان داشت: برگزاری همایش و جلسات ترویج ازدواج و پیگیری تسهیلات ازدواج و اشتغال و مشکلات اجتماعی جوانان از مباحثی است که باید در ستاد ساماندهی جوانان مورد نقد و بررسی قرار بگیرد.

 

عبدالملکی با بیان اینکه همه دستگاهها باید نسبت به معرفی مشاوران جوان خود اقدام کنند، گفت تاکنون ۲۷ مشاور جوان مدیران ادارات و سازمانهای نهاوند انتخاب و معرفی شده اند.

 

وی اظهار داشت: شهرداری باید نگاه صرف خود را از طرح ها و پروژه های عمرانی تغییر دهد و به مسائل فرهنگی شهر و محلات توجه و در این راستا اقدام کند.

 

فرماندار شهرستان نهاوند افزود: جوان در بهترین شرایط جسمی و شادابی و چالاکی و به دور از محافظه کاری و به دنبال عدالت خواهی است و با توجه مهربانانه و همراه با دلسوزی به مردم پیشتاز فعالیت های اجتماعی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار