سیدحسینی معاون عمرانی استاندار یزد در نشست ویژه خبری؛
معاون عمرانی استاندار یزد در جمع خبر نگاران اعلام کرد: در استان یزد با توجه به مصرف بیش از استاندارد آب و شرایط طبیعی استان با بحران جدی آب مواجه هستیم هر چند این بحران در تمام نقاط کشور به نحوی خود را نمایان کرده است
کد خبر: ۳۵۳۰
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۳ 08 February 2015
کاهش تعرفه برق در ماه های تیر و مرداد در استان/مردم از کولرگازی استفاده کنند بحران آب جدی است به گزارش تابناک یزد، سید محمد رضا سید حسینی، معاون عمرانی استاندار یزد در نشست ویژه خبری با خبر نگاران اظهار داشت: در استان یزد با توجه به مصرف بیش از استاندارد آب و شرایط طبیعی استان با بحران جدی آب مواجه هستیم هر چند این بحران در تمام نقاط کشور به نحوی خود را نمایان کرده است . این در حالی است که سرانه مصرف آب در کشور 130 لیتر است و در استان یزد به دلیل شرایط محیطی به 280 لیتر می رسد که بسیار جای نگرانی است.

وی افزود: عمده آب شبکه خانگی در یزد از آب انتقالی بهره می گیرد و در فصل گرم سال چاه های سطح شهر را به کمک می گیریم تا بحران آب کمتر خود را نشان دهد ولی باز هم به ویژه در صورتی که نیاز به تعمیر خطوط انتقال آب باشد با مسائلی رو به رو هستیم و منابع جایگذین برای رفع این مشکل وجود ندارد لذا طی بررسی ها تصمیم بر آن شد تا کولر گازی به جای کولر آب در استان مورد استفاده قرار گیرد و در خصوص تفاوت تعرفه های آب و برق و افزایش قیمت برق واحد ها نیز تصمیماتی اخذ شد تا فشار مالی زیادی به مردم وارد نشود.

کاهش تعرفه برق در ماه های تیر و مرداد در استان/مردم از کولرگازی استفاده کنند بحران آب جدی است

وی اظهار کرد: نامه نگاری های زیادی از تاریخ 8/10/1393 از سوی استاندار یزد به وزارت نیرو انجام شد چرا که ما معتقد هستیم استان یزد هم مانند استان های قم، کاشان، ساوه و گرمسار باید از تعرفه های گرمسیری 4 در قبوض برق خود استفاده کنند لذا در خواست یزد در هیات دولت مطرح شد و کلیت تعرفه به تصویب رسید تا 30 درصد قیمت تعرفه برق در ماه های تیر و مرداد کاهش یابد.

کاهش تعرفه برق در ماه های تیر و مرداد در استان/مردم از کولرگازی استفاده کنند بحران آب جدی است

وی در خصوص احتمال جیره بندی شدن آب استان در فصول گرم سال گفت:با توجه به اینکه شبکه آب یزد به گونه ای طراحی نشده است که امکان جیره بندی آب وجود داشته باشد لذا در صورت لزوم جیره بندی آب در تمام نقاط استان به یکباره قطع خواهد شد و اگر نیاز باشد این کار را هم خواهیم کرد ضمن اینکه هزینه وصل مجدد آب نیز به دلیل هواگیری شبکه توزیع آب هزینه سنگینی است.

کاهش تعرفه برق در ماه های تیر و مرداد در استان/مردم از کولرگازی استفاده کنند بحران آب جدی است

سید حسینی ضمن بیان اینکه در سال 95 باید در تفکیک آب شرب از آب فضای سبز به 90 در صد پیشرفت برسیم، تصریح کرد: تا کنون 60 درصد در سطح استان موفق به تفکیک آب شرب از آب فضای سبز شده ایم هر چند عدد استفاده فضای سبز از آب شرب عدد بزرگی است ولی در حال انجام امور مطالعاتی برای این اقدام هستیم ضمن اینکه در کشاورزی توسعه کشت در استان ممنوع است و کشاورزان هم با از اصلاح الگوی کشت پیروی کنند.

وی در این نشست در خصوص شبکه حمل و نقل استان نیز گفت: استان یزد از سایر استان ها در دوبانده کردن مسیر های ریلی خود پیشی گرفته است و تا سال 1395 تمام مسیر های حمل و نقل ریلی استان دو بانده خواهند شد.

وی گفت: کیفیت این موضوع برای ما مهم است و روی آن کار خواهیم کرد البته نیازمند همکاری بخش خصوصی هستیم چرا که برای خرید واگن هم با مشکلات مالی زیادی مواجه هستیم ولی همچنان پیگیری می کنیم تا سرعت قطار افزایش و تاخیر ها به پایان برسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار