سرپرست اداره بهزیستی آبیک مطرح کرد
سرپرست اداره بهزیستی شهرستان آبیک گفت: 474 نفر از معلولان روستاهای این شهرستان زیر پوشش طرح «سی‌.بی‌.آر» قرار دارند.
کد خبر: ۳۵۴۱۱۵
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۲ 03 January 2017
به گزارش تابناک از قزوین، یوسف کازانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار داشت: با همکاری اداره بهزیستی شهرستان آبیک و مدرسه استثنایی نور، همایش سی‌.بی‌.آر(توانبخشی معلولان مبتنی بر جامعه) در کانون شیخ حسنی شهر آبیک برگزار شد.

وی افزود: در این همایش، معلولان موفق روستاهای شهرستان آبیک و خانواده‌های آنان حضور داشتند.

سرپرست اداره بهزیستی شهرستان آبیک با اشاره به رویکردهای جدید ارائه خدمات به معلولان و فعال‌سازی ارتباطات بین‌بخشی در جامعه ادامه داد: بخشداران، دهیاران و ادارات مختلف باید در زمینه توان‌بخشی معلولان در جامعه وارد میدان شده و مساعدت لازم را برای توانمندسازی آنان داشته باشند.

کازانی اضافه کرد: اداره بهزیستی شهرستان آبیک پیگیر مشارکت فعال معلولان در اجتماع و ارتقای تحصیلات عالیه آن‌ها است.

وی اصلی‌ترین رویکرد اداره بهزیستی شهرستان آبیک را رویکرد چندبخشی برای کمک به معلولان ذکر و خاطرنشان کرد: برای تحقق این مهم فرد معلول، خانواده وی، افراد جامعه، نهادهای دولتی و بخش خصوصی باید فعال شوند، گرچه تمرکززدایی برای تحقق این مهم لازم است یعنی تمام مسؤولیت و منابع انسانی و مالی هم باید در راستای کمک به معلولان انجام گیرد.

سرپرست اداره بهزیستی شهرستان آبیک افزود: از ظرفیت جامعه و افراد برای حمایت و توانمندسازی معلولان در زمینه‌های زیستی، روانی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و غیره باید استفاده شود.

کازانی ادامه داد: در روستاهای شهرستان آبیک474 معلول زندگی می‌کنند که زیر پوشش طرح «سی‌.بی‌.آر» قرار گرفته‌اند.

از جمله خدمات به معلولان در طرح «سی‌.بی‌.آر» می‌توان بخش‌های درمان، مسکن، ایاب و ذهاب، اشتغال، مناسب‌سازی و مساعدت‌های تحصیلی، دانشجویی و حق دارو اشاره کرد.

همچنین به تعدادی از معلولان هم کمک هزینه نگهداری در منزل یا همان حق مستمری پرداخت می‌شود.

در تمام زمینه‌ها به معلولان جسمی، حرکتی، ذهنی، بینایی، شنوایی، گفتاری، معلولان و سالمندان و روان‌خدمات مختلف ارائه می‌شود که کمک معیشتی، آموزش در حوزه سلامت و ایجاد اشتغال معلولان هم خدماتی صورت می‌گیرد.

وی اضافه کرد: در همایش توان‌بخشی مبتنی بر جامعه شهرستان آبیک از ابوالفضل مافی فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد علوم سیاسی، مرضیه مولایی دانشجوی روشندل ارشد فقه و مبانی حقوق و سید جعفر میرسلیمانی روشندل قاری قرآن لیسانس فقه و حقوق تجلیل شد.

این مسؤول اجرای سرود از سوی دانش‌آموزان مدرسه استثنایی نور و خردسالان مهد کودک حوریا و اجرای تئاتر در همایش مذکور اشاره و تصریح کرد: معلولانی که در روستاها زندگی می‌کنند،  نباید به دولت متکی باشند بلکه باید با استفاده از امکانات، ظرفیت و ظرفیت‌های موجود در روستاها برای توانمند شدن خود گام بردارند.

کازانی یادآور شد: در این همایش از مدیر مدرسه استثنایی نور، معلم این مدرسه، کاردرمان‌گر کمیسیون‌های پزشکی بهزیستی، کارشناس سی.بی.آر و تسهیلگران اداره بهزیستی شهرستان آبیک تجلیل شد.

گفتنی است در حاشیه این همایش، نمایشگاهی از صنایع دستی دانش‌آموزان مدرسه استثنایی نور هم دایر بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار