صبا حتی اگر منفور‌ترین تیم شهر باشد و اگر هزاران انتقاد به شیوه مدیریتی و تیمداری به این باشگاه وارد باشد باز هم تیم شهر ماست.
کد خبر: ۳۵۴۳۹۰
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۱ 03 January 2017
به گزارش تابناک قم، صبا سال‌های سال است نام قم را در سطح اول ورزش ایران بلندآوازه کرده است. صبا نه تاکنون قهرمان شده و نه کسی از آن انتظار قهرمانی داشته است. حال و روز فعلی صبا و مقایسه آن با روزهایی که این تیم در لیگ قهرمانان آسیا حضور داشت چیزی جز تأسف و غم باقی نمی‌گذارد. گرچه خدمت قمی‌ها به صبا به واسطه هزینه‌های دولتی که از قم به این تیم تزریق شده بیشتر از خدمت صبا به ما بوده، باز هم صبا همچنان صبای قم است و برند استان در ورزش کشور.

حتی اگر مجری برنامه ورزشی فوتبال ۱۲۰ شبکه ورزش در خلال این برنامه با اظهار نظری کنایه‌آمیز آرزو کند تماشاگر داشتن یکی از شرط‌های حضور هر تیم در لیگ بر‌تر ایران باشد؛ حتی اگر بگوییم بگذارید این تیم سقوط کند و ادعا کنیم تعلق خاطری نسبت به صبا در قم وجود ندارد، باز هم هیچ شهروند قمی از این‌که صبا سقوط کند یا نام قم در جمع فانوس به دستان لیگ بر‌تر باشد راضی نیست.

امروز تیم صبا به اهمیت قائل شدن ما نیاز دارد. صبا برای بقا، زمان کوتاهی به اندازه یک بازه نقل و انتقال‌های نیم‌فصل نیاز دارد. رهاکردن صبا به امان خود به این بهانه که صبا نباید از بودجه دولتی بهره‌مند شود به معنای سقوط صبا در پایان فصل، افت ارزش مالی امتیاز این تیم و سقوط به لیگ یکی خواهد بود که بالا آمدن از آن کار بسیار دشواری است. 

صبا امروز نیاز دارد که حمایت پدر معنوی خود، استانداری قم را در پشت سر خود ببیند. تیم صبای قم فرصت واگذاری به بخش خصوصی را از دست داد و پیش از آغاز فصل به هر دلیلی نتوانست حامی مالی مناسبی برای خود دست و پا کند. 

بی‌پرده باید گفت اگر صبا در نیم‌فصل به حال خود‌‌‌ رها شود و اقدامی برای تقویت آن صورت نگیرد امسال بدون تردید آخرین فصل حضور صبا در لیگ بر‌تر خواهد بود. تیمی که باید از فصل آینده در رقابت با ۱۷ تیم دیگر برای صعود بجنگد و مشخص نیست در آن شرایط، صبا تیمی مدعی بازگشت به لیگ بر‌تر خواهد بود یا در تلاش برای سقوط نکردن به دسته دوم.  

مرفاوی می‌گوید که صبا باید ۶ بازیکن جدید بگیرد اما سؤال این است که با کدام پول؟ صبا که انبوهی از بدهی را روی دست خود می‌بیند چطور می‌تواند با دست خالی ۶ بازیکن با کیفیت جذب کند؟ وقتی از جذب ۶ بازیکن صحبت می‌کنیم از بازیکنانی حرف می‌زنیم که بتوانند صبا را در لیگ بر‌تر نگاه دارند وگرنه بازیکنی با کیفیت فعلی، بازدهی بیش از این نخواهند داشت. تیم صبای قم برای برون‌رفت از این بحران مأیوس‌کننده چشم امید خود را به استانداری قم دوخته است. 

در روزهایی که حامیان مالی از ورزش فراری هستند و امیدی به حضور پررنگ حامی مالی برای حمایت از صبا وجود ندارد صبا اگر به حال خود‌‌‌ رها شود سرنوشت بدی خواهد داشت. در توصیف عمق فاجعه باید گفت، همان خطری امروز صبا را تهدید می‌کند که زمانی شاهین بوشهر، برق شیراز، چوکای تالش و شموشک نوشهر را تهدید می‌کرد. آن روز، این باشگاه‌ها عمق فاجعه را درک نکردند و زمان، تاوان این بی‌توجهی را به آن‌ها نشان داد. این تیم‌های ریشه‌دار، حالا کجای فوتبال ایران هستند؟ آیا صبا در مسیر نابودشدگان قدم برمی‌دارد؟

منبع: همشهری


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار