معاون برنامه ریزی استاندار همدان گفت: برای هر سرمایه‌گذاری که حتی یک شغل ایجاد کند کفش جفت خواهم کرد و از این کار ابایی ندارم.
کد خبر: ۳۶۰۵۰
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۹ 18 May 2015

در حالیکه شش ماه از برگزاری همایش بزرگ سرمایه گذاری در همدان می گذرد رفته رفته نتایج برگزاری این همایش ملموس می شود تا مردم همدان به ایجاد تحول در میزان سرمایه گذاری در این منطقه امید بگیرند.

به گزارش مهر،نخستین همایش بین المللی فرصتهای سرمایه گذاری استان همدان با رویکرد اقتصاد مقاومتی 28 آبان ماه سال گذشته با حضور سرمایه گذارانی از کشورهای مختلف در استان همدان برگزار شد تا استارتی بر تقویت بنیه اقتصادی این استان باشد.

در این همایش که مدیرکل بانک مرکزی، مدیرکل سازمان سرمایه گذاری خارجی، نایب رییس اتاق بازرگانی ایران، معاونان وزیر اقتصادی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و شماری از سرمایه گذاران داخلی و خارجی حضور داشتند بر تقویت سرمایه گذاری در استان همدان تاکید شد.

۱۷۹ و یک دهم میلیارد تومان از پروژه های همایش سرمایه گذاری استان همدان اجرایی شده است

حال با گذاشت شش ماه از برگزاری این همایش دوروزه خبرگزاری مهر به بررسی نتایج این همایش پرداخته است که در همین زمینه معاون برنامه ریزی استاندار همدان با بیان اینکه ۱۷۹ و یک دهم میلیارد تومان از پروژه های همایش سرمایه گذاری استان همدان اجرایی شده است، گفت: سال گذشته همایش فرصت های سرمایه گذاری در استان همدان برگزار و در این همایش ۴۸ تفاهم نامه و قرارداد امضا شد.

خسرو سامری با بیان اینکه مجموع قرارداد ها و تفاهم نامه ها درهمایش سرمایه گذاری استان همدان بیش از هزار و ۹۲۶ میلیارد تومان بوده است، افزود: ۱۹ تفاهم نامه و قرارداد مربوط به بخش کشاورزی و ۱۹ قرارداد و تفاهم نامه مربوط به میراث فرهنگی و چهار قرارداد مربوط به بخش عمرانی بوده است.

فرش قرمز همایش سرمایه گذاری

معاون برنامه ریزی استاندار همدان در ادامه با اشاره به پیگیری های انجام شده از سوی دستگاه های دولتی و بانک های عامل استان همدان برای اجرایی شدن قرارداد های همایش سرمایه گذاری، ابراز داشت: قراردادهایی که تاکنون از محل همایش سرمایه گذاری در استان همدان اجرایی شده شامل سه پروژه کلنگ زنی در شهرستان رزن و ۳۰ میلیون دلار صادرات سیب زمینی به کشور افغانستان می شود.

وی ادامه داد: بر اساس قرار داد منعقد شده با کشور افغانستان، استان همدان باید دو هزار تن سیب زمینی به افغانستان صادر کنند که تا کنون هزار و ۲۰۰ تن سیب زمینی به ارزش ۳۰ میلیون دلار صادر شده و در صورت ادامه صادرات سیب زمینی به افغانستان میزان صادرات انجام شده به ۹۰ میلیون دلار هم می رسد.

ساخت تصفیه خانه ملایر با اعتبار ۴۰ میلیارد تومان از محل سرمایه گذاری بخش خصوصی تمام شده است

سامری با اشاره به طرح تصفیه خانه ملایر به عنوان یکی از قراردادهای اجرایی شده در همایش سرمایه گذاری، ابراز داشت: کار ساخت تصفیه خانه ملایر با اعتبار ۴۰ میلیارد تومان از محل سرمایه گذاری بخش خصوصی تمام شده است.

وی با بیان اینکه تصفیه خانه ملایر با روش «بی. او. تی» کار می کند، عنوان کرد: این تصفیه خانه نخستین تصفیه خانه با روش «بی. او. تی» در کشور است که بخش خصوصی آب تصفیه شده را در ازای پرداخت هزینه در اختیار وزارت نیرو قرار می دهد.

معاون برنامه ریزی استاندار همدان از کلنگ زنی تقاطع غیر همسطح شهرستان ملایر خبر داد و افزود: سرمایه گذاری این طرح نیز از سوی قرارگاه قائم به مبلغ ۱۲ میلیارد تومان بوده است.

معاون برنامه ریزی استاندار همدان در ادامه سخنان خود به طرح میدان بار شهرداری همدان با سرمایه گذاری شرکت آجا اشاره داشت و افزود: این طرح نیز با اعتبار ۱۷۰ میلیارد تومان در حال پیگیری است.

کلنگ زنی

استاندار همدان نیز در این خصوص با بیان اینکه شعار اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی که سال گذشته توسط مقام معظم رهبری مطرح شد باید همچنان مورد توجه قرار گیرد و قرار نیست معطوف به یک سال شود، گفت: باید در راه تحقق شعار دولت و ملت، همدلی و همزبانی نیز تلاش کرد.

برای هر سرمایه‌گذاری که حتی یک شغل ایجاد کند کفش جفت خواهم کرد و از این کار ابایی ندارم

محمدناصر نیکبخت با بیان اینکه باید با تحقق شعارها در خدمت بخش خصوصی باشیم ، گفت: برای هر سرمایه‌گذاری که حتی یک شغل ایجاد کند کفش جفت خواهم کرد و از این کار ابایی ندارم و از قول همه دستگاه‌ها به سرمایه‌گذاران قول می‌دهم که مدیران همراه سرمایه‌گذاران خواهند بود.

نیکبخت با تأکید بر اینکه بدون حضور و رضایتمندی بخش خصوصی سرمایه‌گذاری در هیچ استانی توفیق پیدا نمی‌کند، عنوان کرد: دولت توان و اجازه قانونی برای سرمایه‌گذاری ندارد و باید امنیت مال، فکر و کار سرمایه‌گذار را تأمین کرد تا به فعالیت مشغول شود.

نیکبخت همچنین با تأکید بر اینکه از محل همایش سرمایه‌گذاری تعداد 48 تفاهمنامه منعقد شد، عنوان کرد: از این تعداد سه طرح در شهرستان رزن منجر به عقد قرارداد شد و به عملیات اجرایی رسید.

نیکبخت در تشریح دستاوردهای دیگر همایش سرمایه‌گذاری گفت: پیمانکار میدان بار همدان نیز با سرمایه‌گذاری 170 میلیارد تومانی انتخاب شده و این پروژه انجام خواهد شد.

وی ایجاد پنجره واحد سرمایه‌گذاری را نیز از دستاوردهای دیگر همایش سرمایه‌گذاری دانست و ادامه داد: در حال حاضر جواز تأسیس ظرف دو ساعت برای سرمایه‌گذاران صادر می‌شود.

سرمایه گذاری و حمایت از سرمایه گذار از مؤلفه های توسعه همدان است

در همین خصوص رئیس كمیسیون اقتصاد سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان نیز در گفتگو با مهر با بیان اینکه سرمایه گذاری و حمایت از سرمایه گذار از مؤلفه های توسعه همدان است، گفت: تسهیل فضای كسب و كار ضروری است و حمایت از سرمایه گذاران بستر این كار را فراهم می كند.

محمد تبریزی با تاکید بر اینکه حمایت از سرمایه گذار نباید تنها در گفتار باقی بماند بلكه باید عملیاتی شود و این امر نیز باور و اعتقاد قلبی را می خواهد، تاثیر و قدرت مدیریت شهری در امر سرمایه گذاری را بی بدیل دانست و افزود: مدیریت شهری در جذب و حمایت سرمایه گذار باید منفعت و سود دو طرف را بسنجد و تنها منفعت شهرداری را در نظر نگیرد.

سرمایه گذاری

رئیس كمیسیون اقتصاد ، سرمایه گذاری و گردشگری شورا بر شناسایی فرصت ها و نیازهای سرمایه گذاری توسط مدیریت شهری تاكید كرد و افزود: سازمان سرمایه گذاری باید ضمن ارائه بستر سرمایه گذاری، موارد را با توجیه اقتصادی براساس اولویت بندی تدوین كند.

تهیه طرح جامع سرمایه گذاری و چشم انداز و افق سرمایه گذاری شهر همدان ضروری است

رئیس كمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان نیز با بیان اینکه تهیه طرح جامع سرمایه گذاری و چشم انداز و افق سرمایه گذاری شهر همدان ضروری است، بر احصاء ظرفیت های سرمایه گذاری شهر همدان تاکید كرد.

علی رضایی با بیان اینکه با توجه به اینكه در جذب سرمایه گذار بهترین شرایط در دولت حاكم است و مسئولان ارشد استان نیز بر این امر تاكید دارند و باید از این فرصت به نحو احسن بهره برد، گفت: اصلاح رفتاری و فرهنگی در سرمایه گذاری ضروری است.

وی با بیان اینکه باید با روش های مختلف در معرفی فرصت های سرمایه گذاری شهر به یك جمع بندی بلند مدت رسید و در این زمینه نیز در سرمایه گذاران تعلق خاطر برای سرمایه گذاری در همدان ایجاد كرد، گفت: ایجاد رقبت و تعلق در سرمایه گذاران در بلند مدت نتیجه بخش خواهد بود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار