مدیرکل سلامت و خانواده وزارت بهداشت و درمان گفت: یکی از چالش‌های جدی که با آن روبه‌رو هستیم از بین رفتن 44 هزار فرصت فرزندآوری در کشور است که از بین رفته است.
کد خبر: ۳۶۱۵۷
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۱ 18 May 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمداسماعیل مطلق صبح امروز در همایش سیاست‌های جمعیتی مبتنی بر سلامت خانواده در سالن ولایت اردبیل اظهار کرد: 10 هزار فرصت از این تعداد به دلیل ازدواج نکردن زنان مستعد فرزندآوری، 10 هزار فرصت به دلیل عدم تمایل زنان به فرزندآوری و 20 هزار نیز به دلیل رخداد طلاق از بین رفته است.

وی با اشاره به اینکه در کشور 6 میلیون زن 15 تا 49 ساله مستعد باروری هنوز ازدواج نکرده‌اند، گفت: جالب است که در هر ساعت در کشور در سال جاری 18 طلاق رخ می‌داد که این رقم در دو سال گذشته حدود 16 طلاق در هر ساعت بود.

مدیرکل سلامت و خانواده وزارت بهداشت بیان کرد: اکثر طلاق‌ها در گروه سنی زیر 30 سال رخ می‌دهد که باید علل و عوامل آن دقیق مورد بررسی قرار گیرد.

مطلق ادامه داد: در سال گذشته یک میلیون و 750 هزار زن باردار شد که از یک میلیون و 534 هزار منجر به فرزندآوری شده است که بخشی نیز به دلیل سقط نتوانستند فرزندی به دنیا آورند.

این مسئول یکی از برنامه‌های وزرات بهداشت را جلوگیری از این سقط‌ ها اعلام کرد و یادآور شد: آنچه که در این زمینه باید به آن توجه کنیم حفظ سلامت مادران و نوزادان است به طوری که آمار مرگ نوزادان باید از 10 در هزار تولد زنده به 7 در هزار تولد زنده کاهش یابد.


منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار