دو شبکه بزرگ سرقت خودروهای مدل بالا در اصفهان منهدم و 40 دستگاه خودروی مسروقه مدل بالا کشف و ضبط شد.
کد خبر: ۳۶۲
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۶ 19 January 2015
به گزارش تابناک به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار عبدالرضا آقاخانی رییس پلیس استان اصفهان افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی استان در ادامه طرح های ویژه مبارزه با سرقت به ویژه سرقت خودرو با اشرافیت بالای خود توانستند فعالیت دو شبکه مخفی سرقت خودروهای مدل بالا را زیر نظر گرفته و در عملیاتی ویژه تمامی اعضای آنها را شناسایی و دستگیر کنند.

وی افزود: اعضای این دو شبکه 18 نفر هستند که به صورتی حرفه ای و ماهرانه اقدام به سرقت خودروهای مد نظر خود کرده و سپس پلاک آنها را با پلاک و سند خودروهای سرقتی تعویض کرده و در استان های دیگر به فروش می رساندند.

وی افزود: پلیس آگاهی استان بیش از یک ماه کار شبانه روزی موفق به سرانجام رساندن این عملیات بسیار ویژه و پیچیده شد.

سردار آقاخانی تصریح کرد: متهمان دستگیر شده در این عملیات بین 25 تا 35 سال سن دارند و همگی آنها دارای سوابق کیفری بوده و به نوعی معتاد به مواد مخدر هستند.

فرمانده انتظامی استان خاطر نشان کرد: با تلاش پلیس آگاهی استان تاکنون 40 دستگاه خودروی مسروقه که توسط این دو باند به سرقت رفته بودند در استان های دیگر کشف و پس از انجام مراحل قانونی به مالباختگان بازگردانده شد.

این مقام ارشد انتظامی استان، خودروهای کشف شده را مدل بالا و از نوع زانتیا، پژو پارس، پژو 405، 206 و ماکسیما عنوان کرد و گفت: این افراد تخصص و مهارت خاصی در بازکردن در خودروها داشته و در برخی از موارد هم اقدام به از کار انداختن دزدگیر اتومبیل می کردند.

وی تصریح کرد: اقدام مقتدرانه پلیس استان باعث افزایش میزان رضایتمندی مردم و ناامن شدن فضای کار برای مجرمان و خلافکاران شد و نشان داد که پلیس همیشه یک قدم از مجرمان حرفه ای جلوتر است.

سردار آقاخانی با بیان اینکه سارقان طعمه های خود را در ساعات خلوت روز و شب انتخاب می کردند ، گفت: در این زمینه به مردم هشدار می دهیم که حتما از پارکینگ منزل و یا پارکنیگ های سطح شهر استفاده کرده و خودروی خود را علاوه بر دزدگیر به قفل پدال، سوئیچ مخفی و آژیرنیزمجهز کنند.

رییس پلیس استان اصفهان به متضرر شدن افرادی که اقدام به خرید این خودروها کرده بودند اشاره کرد و گفت: در این زمینه باید به کسانی که قصد خرید خودرو دارند نیز توصیه کنیم که حتما معاملات خود را در دفاتر ثبت اسناد انجام داده و از اصالت و ماهیت خودرو قبل از خرید آن مطمئن شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار