در 5 رشته ورزشی
دبیر هیأت کاراته استان قزوین گفت: جشنواره استعدادیابی در رشته‌های ورزشی کشتی، ژیمناستیک، کاراته، تیراندازی و بسکتبال از امروز آغاز شد.
کد خبر: ۳۶۲۷۵۸
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۰ 18 January 2017
به گزارش تابناک از قزوین، حمیدرضا داوری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین از آغاز برگزاری جلسات متعدد برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر جشنواره استعدادیابی که از امروز آغاز می‌شود خبر داد و گفت: از ابتدای سال تاکنون اداره‌کل ورزش و جوانان استان قزوین 15 جلسه ترتیب داده تا در خصوص چگونگی برگزاری جشنواره استعدادیابی برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گیرد.

وی با بیان اینکه جشنواره استعدادیابی در رشته‌های ورزشی کشتی، ژیمناستیک، کاراته، تیراندازی و بسکتبال از امروز آغاز شد، افزود: علاوه بر 15 جلسه، چهار جلسه تخصصی برای استعدادیابی از دختران و پسران تشکیل شده تا آیتم‌های جشنواره استعدادیابی با توجه به زمان کم و متقاضی بسیار که در روز جشنواره وجود دارد، بررسی و مشخص شود.

دبیر هیأت کاراته استان قزوین به چگونگی انتخاب آیتم‌ها برای جشنواره اشاره کرد و گفت: فدراسیون کاراته کشور، اداره‌کل ورزش و جوانان و مربیان هیأت کاراته این استان، هرکدام یک مجموعه برای استعدادیابی از افراد متقاضی به هیأت کاراته پیشنهاد دادند که اگر لازم باشد تمام این آیتم‌ها مدنظر قرار گیرد، زمان‌بر است.

داوری تصریح کرد: به همین دلیل کارشناسان هیأت کاراته استان قزوین در جلسه تخصصی به تحلیل جزئیات این آیتم‌ها پرداختند و در نهایت 6 آیتم را انتخاب کردند تا در زمان کم، بازدهی بیشتری را داشته باشد.

این مسؤول ورزشی با بیان اینکه این آزمون‌ها مرحله ابتدایی استعدادیابی کاراته است، مطرح کرد: علاوه بر این جشنواره آزمون‌هایی برای هر فرد در نظر گرفته شده و بعد از جشنواره استعدادیابی افراد مستعد به هیأت کاراته دعوت می‌شوند تا آزمون‌های پزشکی و نهایی در خانه کاراته برای آن‌ها برگزار شود.

دبیر هیأت کاراته استان قزوین عنوان کرد: این هیأت، استعدادیابی را از سال 88 به صورت سنتی آغاز کرد اما در این مرحله با حمایت وزارت ورزش و جوانان کشور استعدادیابی به صورت تخصصی در چند رشته ورزشی صورت می‌گیرد.

داوری با بیان اینکه روز گذشته تمرین تیم کاراته کانون وکلا قزوین برگزار شد، اضافه کرد: جلسه پانزدهم این تمرینات در خانه کاراته شهید حمید سیاهکالی‌مرادی تشکیل شد و بازیکنان رده جوانان و امید زیر نظر مربیان خود به تمرین پرداختند تا برای سه مسابقه روز نهم بهمن‌ماه سال جاری آمادگی لازم را کسب کنند.

دبیر هیأت کاراته استان قزوین گفت: امیدواریم این جشنواره مقطعی نباشد و مسؤولان ورزشی این استان مقوله استعدادیابی را به صورت جدی دنبال کنند چراکه استعدادیابی رشته‌های ورزشی در جهان از سوی کارشناسان مجرب همان رشته انجام می‌شود و هیچ استعدادی در هیچ رشته ورزشی پنهان نمی‌ماند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار