در بهمن ماه جاری صورت می گیرد
دبیر هیأت سوارکاری استان قزوین گفت: مسابقه رشته پرش‌ با اسب در تمام رده‌های سنی به مناسبت دهه فجر در 15 بهمن ماه سال جاری در این استان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۳۶۴۷۶۰
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۳ 22 January 2017
به گزارش تابناک از قزوین، حسین احسانی فاخر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین از برگزاری مسابقات سوارکاری خبر داد و اظهار داشت: در سال جاری 15 مسابقه سوارکاری در استان قزوین برگزار شده که  مسابقه پایانی آن در 28 آذر ماه سال جاری در شهر صنعتی البرز برگزار شد.

وی در خصوص برنامه هیأت سوارکاری استان قزوین برای برگزاری مسابقات در آینده افزود: این هیأت در تلاش برای برگزاری دو مسابقه در سال جاری در این استان است که مسابقه نخست در 15 بهمن ماه در رشته پرش‌ با اسب در تمام رده‌های سنی به مناسبت دهه فجر و دومین مسابقه در اوایل اسفند ماه به مناسبت گرامیداشت شهدای مدافعان حرم برگزار می‌شود.

دبیر هیأت سوارکاری استان قزوین در خصوص ورزشکاران شرکت‌کننده در مسابقات سوارکاری در رشته پرش با اسب تصریح کرد: از سوارکاران استان‌های قزوین، زنجان و البرز دعوت می‌شود که در این مسابقات حضور به عمل آورند.

احسانی‌فاخر ادامه داد: استان قزوین دارای 50 سوارکار حرفه‌ای بوده که هیأت سوارکاری استان قزوین در تلاش برای افزایش این تعداد است و به این منظور تاکنون سه دوره آموزشی سوارکاری برگزار شده است.

وی در خصوص مشکلات هیأت سوارکاری استان قزوین تشریح کرد: متأسفانه به رشته سوارکاری در استان قزوین بیشتر به دید یک تفریح نگاه می‌کنند اما رشته سوارکاری به عنوان یک رشته ورزشی است.

دبیر هیأت سوارکاری استان قزوین افزود: اساسی‌ترین مشکل جامعه ورزشی سوارکاری استان قزوین عدم وجود آموزش منظم و حرفه‌ای بوده و سیستم عملکرد این رشته اغلب به‌ صورت سنتی است و باید برای افزایش عملکرد این رشته، درخشیدن هر چه بیشتر استان قزوین در کشور و برگزاری مسابقات مطلوب‌ آموزش‌های بهتر ارائه شود.

احسانی‌فاخر گفت: هیأت سوارکاری استان قزوین در حال برگزاری کلاس‌های آموزشی‌ با دعوت از قهرمانان و پیشکسوتان این رشته از جمله مازیار جمشیدخانی است.

این مسؤول ورزشی ادامه داد: مشکل بزرگ دیگری که این هیأت با آن روبه‌رو بوده عدم وجود مجموعه سوارکاری مطلوب و سرپوشیده در استان قزوین است که مسابقات سوارکاری این استان در فروردین ماه سال جاری به دلیل بارش باران لغو شد.

دبیر هیأت سوارکاری استان قزوین یادآور شد: امید است با تلاش هرچه بیشتر شاهد پیشرفت روزافزون ورزشکاران این رشته ورزشی و درخشیدن آن‌ها در کشور باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار