بخشدار آبدان استان بوشهر گفت: برداشت های بی رویه از سفره های زیرزمینی این منظقه باعث شوری و کاهش منابع آب شده و بخش کشاورزی را با مشکل رو برو کرده است.
کد خبر: ۳۶۵۹۰
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۷ 19 May 2015
تابناک بوشهر: محمدفخرایی روز دوشنبه درجلسه بررسی مشکلات کشاورزان بخش آبدان افزود: در صورت ادامه روند، فعالیت کشاورزان غیراقتصادی خواهد شد.

وی اضافه کرد: با توجه به کمبود آب مناسب برای محصولات کشاورزی بویژه گوجه فرنگی در این منطقه، پیگیری های لازم برای محاسبه ارزان هزینه برق مصرفی دستگاهای آب شیرین کن مزارع کشاورزی ضروری است.

بخشدارآبدان اظهارکرد: این بخش به عنوان قطب تولید گوجه فرنگی خارج از فصل در کشور است که باید تلاش شود تا هزینه های تولید کاهش یابد و کشاورزان بدون دغدغه برای تولید محصول تلاش کنند.

وی با تقدیر از مدیریت برق شهرستان دیر و تعامل خوب این مدیریت با کشاورزان، تسهیل در واگذاری انشعاب برق و همکاری و تمکین آنان به قوانین و مقررات جاری کشور را خواستار شد.

فخرایی گفت: امروز وجود دستگاههای آب شیرین کن در مزارع کشاورزی جزو لاینفک کشاورزی است و باید زمینه استفاده صحیح و موثر از آن فراهم شود.

وی بیان کرد: برای حمایت از کشاورزان باید تعرفه های برق دستگاههای آب شیرین کن براساس تعرفه کشاورزی محاسبه شود زیرا این یک وسیله صنعتی برای تسهیل تولید بیشتر کشاورزی است و هیچ گونه استفاده صنعتی ندارد.

رییس نظام صنفی کشاورزان دیر گفت: با شور شدن آب چاه های کشاورزی در این شهرستان، بیشتر کشاورزان و بویژه گوجه کاران اقدام به استفاده از آب شیرین کن می کنند که هزینه برق مصرفی دستگاه های آبشیرین کن به صورت صنعتی محاسبه می شود.

علی کرمی افزود: کشاورزان با وام و سرمایه خود نسبت به خرید دستگاه های آبشیرین کن و احیای زمین های منطقه اقدام کرده اند.

وی اضافه کرد: شرکت برق بوشهر تفسیر خودش را از این مصوبه دارد و نرخ برق این دستگاه ها را صنعتی محاسبه می کند.

بخش آبدان از توابع شهرستان دیر در 150 کیلومتری جنوب استان بوشهر و به عنوان قطب تولید محصول گوجه فرنگی خارج از فصل کشور است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار