روز سه‌شنبه جریانات هوا، شمالی شده که پیامد آن وزش بادهای شدید و کاهش دما است کمیته هواشناسی کشاورزی استان قزوین به کشاورزان توصیه کرد از محلول پاشی زمستانه و به تأخیر انداختن هرس و انتقال نهال تا رفع یخبندان خودداری کنند.
کد خبر: ۳۶۶۳۳۰
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۳ 24 January 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، کمیته هواشناسی کشاورزی استان قزوین اعلام کرد: بر اساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی  از روز  سه‌شنبه جریانات هوا شمالی شده که پیامد آن وزش بادهای شدید و کاهش دما هست. طی این مدت در مناطق کوهستانی و سردسیر پدیده مه و احتمال کولاک پیش‌بینی می‌شود. روز سه‌شنبه جوی نسبتاً پایدار بر منطقه حاکم خواهد شد و از اواخر وقت چهارشنبه به تدریج با نزدیک شدن سامانه بارشی به منطقه افزایش ابر و در ارتفاعات بارش پراکنده پیش‌بینی می‌گردد.

بر این اساس کمیته هواشناسی کشاورزی استان قزوین  وضعیت هوا در چهار روز آینده در استان را؛ ابری، نیمه ابری، گاهی وزش باد شدید، در بعضی ساعات در پاره‌ای مناطق بارش باران و برف پراکنده، وزش باد نسبتاً شدید، ارتفاعات مه‌آلود و در اواخر وقت افزایش ابر و در ارتفاعات بارش پراکنده پیش‌بینی کرد.

در این اطلاعیه؛  کمیته هواشناسی کشاورزی استان قزوین به کشاورزان توصیه کرد از محلول پاشی زمستانه و به تأخیر انداختن هرس و انتقال نهال تا رفع یخبندان خودداری کنند و نسبت  به تعمیر و تجهیز ناوگان عملیات باغی شامل سم پاش‌ها، ادوات و تراکتور و دنباله بندها و در صورت امکان ایجاد پوشش محافظ تنه درختان کوچک و نهال‌های کشت شده برای جلوگیری از خسارت جوندگان و نوسانات دمایی اقدام کنند.

همچنین در این اطلاعیه از کشاورزان عزیز درخواست شده تا نسبت به بازدید از مزارع جهت بررسی وقوع خسارت سرمازدگی و اعلام آن به مراجع ذی‌ربط و تأمین سوخت، تنظیم دما و بهبود شرایط تهویه در گلخانه‌ها، کارگاه‌های پرورش قارچ، گاوداری‌ها و مرغداری‌ها و تهیه خوراک پرانرژی اقدام و آمادگی لازم جهت تهیه و تدارک علف‌کش‌های مورد نیاز مزارع کلزا و غلات و سموم محلول پاشی‌های زمستانه باغات و نگهداری سموم در اماکن مناسب جهت حفظ خواص و عدم یخ‌زدگی و انجام تغذیه مصنوعی برای کندوهای زنبورعسل را داشته باشند و در کلاس‌های ترویجی و آموزشی مرتبط با کشاورزی شرکت نمایند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار