استاندارایلام گفت: قرار گرفتن استان ایلام در مسیر حرکت زائران اربعین حسینی فضای معنوی خاصی را به استان ایلام بخشیده است ولی بطور قطع حضور طلاب و روحانیان در فصول مختلف سال بر عمق بخشیدن به توسعه فرهنگی ودینی کمک می کند.
کد خبر: ۳۶۶۸۵۸
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۰ 25 January 2017
 به گزارش تابناک ایلام؛محمدرضا مرواید شامگاه سه شنبه در جمع علما، طلاب و فضلای استان ایلام مقیم قم در مدرسه علمیه دارالشفا، اظهار کرد: هم اکنون تعداد زیادی از طلاب ایلامی در قم مشغول تحصیل هستند که امیدواریم به منظور فعالیت تبلیغی و علمی حضور بیشتری در استان داشته باشند.
 
 وی افزود: در کنار حضور فیزیکی در شهرستان های مختلف می توان با استفاده از ابزارهای نوین ارتباط مستمری با اقشار مختلف و گروه سنی جوان و نوجوان داشت تا از این طریق ضمن پاسخ با سوالات آنها و برطرف کردن شبهات دینی اجازه نداد دشمنان با ایجاد تشکیک در مسلمات دینی ذهن این قشر را به انحراف بکشانند.
 
 استاندار ایلام با اشاره به اینکه این استان از جمله استان های پاک کشور از نظر میزان ابتلای افراد به مواد مخدر بوده و رتبه 23 کشور را دارد، یادآور شد: در زمینه طلاق نیز ایلام بیست و نهمین استان کشور است ولی در سال های اخیر شاهد رشد طلاق بوده ایم که می طلبد فعالان فرهنگی استان از جمله طلاب با حضور خود در استان با این مشکلات بطور ریشه ای مقابله کنند.
 
 مروارید تاکید کرد: قرار گرفتن استان ایلام در مسیر حرکت زائران اربعین حسینی فضای معنوی خاصی را به استان ایلام بخشیده است ولی بطور قطع حضور طلاب و روحانیان در فصول مختلف سال بر عمق بخشیدن به توسعه فرهنگی دینی کمک می کند.
 
 وی گفت: استان ایلام سومین استان کشور در زمینه تعداد دانشجویان در کشور است؛ البته این مساله باعث شده است که مهاجرت دانشجویان بیشتر شود؛ مهاجرت طلاب و دانشجویان از مسایل واقعی امروز است که از یک سو می تواند مفید باشد ولی قطعا استان نیازمند حضور بیشتر آنها است.
 
 وی گفت: دولت به تنهایی نمی تواند آسیب های اجتماعی را سامان دهد، چراکه با وسایل ارتباطی و فناوری های نوینی که در اختیار دشمن است کار مدافعان حریم دین بسیار سخت شده و همه آحاد جامعه به خصوص روحانیون باید این عرصه پاسداری کنند.
 
  استاندار ایلام اضافه کرد: وزارت کشور گزارش های کارشناسی و بر پایه و اساس علمی را
 در خصوص معضلات اجتماعی تهیه و تقدیم رهبر معظم انقلاب شده است و معظم له دستور دادند جلساتی با حضور ایشان برگزار شود که تاکنون چهار جلسه در این ارتباط برگزار و اعتبارات خاصی نیز برای مقابله با آن تعیین شده است.
 
 مروارید با بیان اینکه در زیر پوست جامعه و شهر مسایل بسیاری رخ می دهد، افزود: توجه ویژه به این عوامل لازم و از جمله وظایف حکومت به شمار می رود، ایلام استانی است که 100 درصد جمعیت آن شیعه و پیرو اهل بیت (ع) هستند ولی در سال های اخیر فعالیت های گروه ها و فرقه های انحرافی برای گمراه کردن جوانان نیز بیشتر شده است که باید مراقب این مساله نیز بود.
 
  وی گفت: عده ای سعی دارند با شعار ضد داعش جوانان را جذب کنند؛ به همین دلیل نیاز است که توجه بیشتری به این مساله انجام شود، بزرگان بسیاری از دیرباز برای زنده نگاه داشتن روحیه دینی مردم در این استان تلاش کرده اند که از آن جمله می توان به آیت الله حیدری و حجج اسلام تعمیرکاری و محمدی و ... اشاره کرد.
 
 استاندار ایلام اظهار کرد: بسیاری از زیربناهای استان برای توسعه همه جانبه و پایدار فراهم شده است؛ جاده کشی ها ، فرودگاه و شرکت های پتروشیمی ، گاز و ... از جمله این زیرساخت ها است که ایلام را در بسیاری از شاخص های توسعه در کشور جزو استان های میانی رو به بالا قرار داده است.
 
 مروارید یادآور شد: استان ایلام دارای 70 هزار هکتار زمین آبی است که تا انتهای سال آینده این مقدار 2 برابر می شود که به افزایش سه برابری تولید محصولات کشاورزی در استان می انجامد.
 
 مروارید اظهار کرد: توسعه جاده ای و چهار بانده شدن مسیر دهلران و ایلام و کرمانشاه، ایجاد جاده جدید از پل دختر تا دهلران و ... از جمله فعالیت های اخیری است که در زمینه توسعه جاده ای در استان انجام شده است، ضمن اینکه به دنبال توسعه بازارچه های مرزی هستیم زیرا عراق دارای بازار 100 میلیارد دلاری است که باید از این بازارچه ها به توسعه صادرات دست بزنیم.
 
 مروارید اظهار کرد: از سال 94 استان ایلام از حیث جمعیت بیکار وضعیت بهتر دارد و از جایگاه دوم و سوم به رتبه چهاردهم رسیده است ولی حل این مشکل، نیازمند یک عزم ملی و همگانی است.
 
 وی گفت: رشد جمعیت استان ایلام نیم درصد است در حالی که در سال 57 بیش از 5 درصد بوده است؛ این میزان موالید امروز به جمعیت جوان و فعال جامعه تبدیل شده اند؛ استان ایلام دارای 30 هزار کارمند برای 600 هزار نفر جمعیت است که این میزان کارمند برای یک استان زیاد است و به همین میزان علاقه داریم که جوانان با استفاده تسهیلاتی که اعطا می کنیم به دنبال شکوفایی در عرصه های اقتصادی بروند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار