بر اساس برنامه زمانبندی شده توسط امور تخصصی بازرگانی شرکت ملی گاز ایران و معاونت مهندسی وزارت نفت در خصوص استقرار سامانه تأمین الکترونیکی کالای صنعت نفت دوره آموزشی مذکور در سالن اجتماعات کوثر اداره آموزش برگزار شد
کد خبر: ۳۶۶۹۷۳
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۱ 25 January 2017
به منظور تنظیم ویکپارچگی فرآیند تامین کالا ،کنترل موجودی انبار وبهره مندی از کالای با کیفیت وبا قیمت مناسب ودر یک محیط رقابتی سالم  دوره سه روزه آموزش سامانه تامین الکترونیکی کالا  صنعت نفت توسط کارشناسان  شرکت طراح نرم افزار برگزار که مدرس دورهدر ارتباط با مزایای این سامانه عنوان داشت  تشکیل  بانک اطلاعات اقلام ساخت داخل مورد استفاده صنعت نفت با ایجاد رابطه یک به چند بین یک نفت‌کد با چند ایران‌کد ملی (سازندگان متعدد به یک کالای مورد مصرف در صنعت نفت مرتبط می‌شوند).

وامکان اعمال سیاستگذاری متمرکز در تامین و ساخت داخل از طریق سامانه تامین کالا و اجرای فرآیند خرید بصورت غیر متمرکز با تعریف هرگونه دستورالعمل در سامانه.

استفاده از اهرم خرید و تجمیع تقاضا‌هابصورت سیستمی جهت مدیریت و هدایت ساخت داخل اقلام تجمیع شده از طریق خرید توأم با انتقال فن آوری.

 مدرس دوره از  دیگر مزایای  این سامانه گفت :تهیه فهرست بلند منابع در دستگاه مرکزی با تجمیع اطلاعات سازندگان داخلی و استفاده از نظام ایران‌کد ملی در ارجاع سریع و دقیق تقاضاهای خرید به آنها و جلوگیری از سردرگمی و مراجعات مکرر  به تمامی  شرکت ها جهت ورود به فهرست منابع متعدد، که موجب صرفه جوئی در هزینه‌ها و وقت سازندگان می‌گردد. 

(سازندگان با یکبار خوداظهاری و تکمیل پرسشنامه مورد ارزیابی صلاحیت قرار گرفته و به فهرست منابع دستگاه مرکزی وارد می شوند.)
 
وی در ادامه عنوان داشت :ایجاد سابقه از فرآیندهای تاًمین در سامانه و حمایت از سازندگان داخلی با جلوگیری از صدور سفارش خارجی بویژه برای اقلامی که امکان ساخت و تأمین کالا از داخل وجود دارد.

ایجاد بانک اطلاعات متمرکز از کالا و تجهیزات در حال کار صنعت نفت و یکپارچه نمودن اطلاعات و امکان تعیین فراوانی مصرف تجهیزات و اقلام به منظور ارائه به سازندگان داخلی برای تولید.

ظرفیت سنجی و امکان سنجی ظرفیت های تولید داخلی با استفاده از نظام ایران‌کد ملی و حجم سفارشات قراردادهای دریافتی توسط سازندگان داخلی و ایجاد تعادل در توزیع سفارشات به سازندگانی که دارای تولیدات مشابه می باشند با توجه به توان تولید و زمان تحویل آنها می توان  اشاره کرد 


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار