مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای خراسان رضوی:
مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای خراسان رضوی گفت: طی سال جاری طرح ایمن سازی مدارس واقع در حاشیه جاده های خراسان رضوی در دو بخش آموزشی و فیزیکی در حال انجام است.
کد خبر: ۳۶۷۰۴۵
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۷ 25 January 2017
به گزارش  تابناک رضوی، ابراهیم نصری در مراسم افتتاحیه طرحهای آموزش مدارس حاشیه راه های خراسان رضوی و آموزش مروجین ایمنی که در دبستان امام حسن مجتبي(ع) مصلي نژاد ناحيه ۲ مشهد برگزار شد، افزود: به منظور ارتقای ایمنی عبور و مرور دانش آموزان یکی از اولویت های کاری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی علاوه بر آموزش ایمنی به دانش آموزان طی سال های اخیر، ایمن سازی فیزیکی مدارس حاشیه راه هاست.
وی ادامه داد: عملیات ایمن سازی فیزیکی مدارس حاشیه راه ها شامل نصب علایم و تجهیزات ایمنی همچون  سرعت گیر، تابلو و چراغ چشمک زن و علایم افقی در محوطه مقابل مدارس است که با هدف آرام سازی ترافیک عبوری انجام می گیرد.
مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای خراسان رضوی با اشاره به این که طرح  ایمن سازی فیزیکی مدارس حاشیه راه ها از سال 1389 در این استان به صورت مستمر در دستور کار این اداره کل بوده است، اضافه کرد: تا پایان سال 1394، 277 مدرسه حاشیه راه های خراسان رضوی ایمن سازی شده است و بر اساس برنامه ریزی انجام شده، طی امسال هم 30 مدرسه انتخاب و عملیات ایمن سازی فیزیکی آن ها در حال انجام است.
وی گفت: بر این اساس اجرای 20 مقطع سرعتکاه آسفالتی سینوسی، نصب هزار و 760 چشم گربه ای، خط کشی و نوار لرزاننده به میزان 360 متر مربع و نصب 22 تابلوی ال ای دی عبور عابر پیاده در حال انجام است.

آموزش دانش آموزان مدارس حاشیه راه های خراسان رضوی
نصری همچنین با اشاره به اجرای طرح آموزش دانش آموزان مدارس حاشیه راه های خراسان رضوی از سال 1383، افزود: تاکنون این طرح در 1084 مدرسه خراسان رضوی اجرا شده است و هر سال با توجه به اختصاص اعتبار، تعدادی از مدارس واقع در حاشیه راه های استان، بر اساس شاخص های اولویت بندی، انتخاب و آموزش های ایمنی لازم به دانش اموزان ارائه می شود.
وی ادامه داد: در سال تحصیلی جاری هم 60 مدرسه بر اساس اهداف تعیین شده، انتخاب شده که موارد آموزشی توسط مربیان دارای صلاحیت به دانش آموزان انتقال داده می شود.
مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای خراسان رضوی اضافه کرد: تجهیزات ایمنی مخصوص گذربان و کتابچه های آموزشی به دانش آموزان مدارس اهدا می شود.
وی ادامه داد: تاکنون بیش از 400 مدرسه در حاشیه راه ها و در حوزه راه های برون شهری و روستایی خراسان رضوی شناسایی شده است.
معاون آموزش ابتدایی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی هم در این مراسم با بیان این که مهمترین اولویت آموزش ابتدایی ایمنی و سلامت دانش آموزان است، افزود: 608  دبستان با 54 هزار دانش آموز در حاشیه خیابان های اصلی و حدود 180 دبستان با 17 هزار و 500 دانش آموز در حاشیه راه های اصلی استان وجود دارد.
حقیقی افزود: می خواهیم در رفتار دانش آموزان تغییر ایجاد کنیم و این موضوع از سطح دانش آغاز می شود و باید به تغییر در نگرش منجر شود و پس از آن منجر به تغییر در رفتار می شود که این امر نیاز به آموزش دارد.
وی ادامه داد: حدود 71 هزار دانش آموز استان در معرض خطر قرار دارند و وظیفه شما مروجان این است که تغییر در رفتار دانش آموزان ایجاد کنید که وقتی وارد خیابان و یا حاشیه جاده ای می شوند، چگونه از این معبر به سلامت عبور کنند.
رئیس پلیس راه خراسان رضوی نیز در این مراسم در سخنانی گفت: دانش آموزان آمادگی مقابله با خطر را ندارند؛ بنابراین ما به عنوان متولی امر موظفیم موضوع ایمنی مدارس حاشیه راه ها را جدی بگیریم.
سرهنگ هادی امیدوار افزود: بخش مهمی از کاهش قربانیان تصادفات جاده ای مرهون کمک کودکان همیار پلیس بوده است.
در این مراسم در راستاي اشاعه فرهنگ ايمني و ترافيك و كاهش خسارت و تصادفات جاده اي دانش آموزان؛ تفاهم نامه همكاري بين اداره كل راهداري و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی و اداره كل آموزش و پرورش استان منعقد شد.
آموزش حدودا ۱۰۰  مروج ايمني از ميان معلمان ابتدايي استان از مهمترين مفاد این تفاهم نامه است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار