کد خبر: ۳۶۹۱۴۲
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۵ 29 January 2017

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون 154 پروانه بهره‌برداری معدنی در سطح استان صادر شده و 4663 نفر با سرمایه‌گذاری دفتری 3 هزار و 273 میلیارد ریال در بخش معادن استان اشتغال دارند.

به گزارش ایسنا نادر میرشکار در نشست خبری با اصحاب رسانه سیستان و بلوچستان در زاهدان اظهار داشت: سیستان و بلوچستان با وجود آنکه استانی صنعتی نیست، اما با توجه برنامه‌ریزی جهت راه‌اندازی صنایعی از جمله "آریا تایر هامون" در منطقه سیستان، پتروشیمی و فولاد چابهار و دیگر طرح‌های بزرگ در دست اجرا، در حال تبدیل شدن به یک استان صنعتی است.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۲۲ هزار و ۶۹۹ نفر در بخش صنت استان اشتغال دارند که حدود ۶ درصد اشتغال استان را شامل می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به اجرای سریع پروژه انتقال گاز به زاهدان، تلاش داریم تا پایان سال گازرسانی به شهرک صنعتی زاهدان انجام شود تا زمینه توسعه واحدهای مستقر و راه‌اندازی واحدهای تولیدی جدید در این محل فراهم شود.

وی با اشاره به پتانسیل‌های فراوان حوزه معادن و صدور 78 پروانه اکتشاف معدنی در سیستان و بلوچستان بیان کرد: مطالعات بخش معادن در سطح استان در حال انجام است تا این ظرفیت عظیم به درستی مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

میرشکار با بیان اینکه تاکنون حدود 2500 درخواست صدور جواز صنعتی در استان داشته‌ایم، افزود: بسیاری از این درخواست‌ها در روند بررسی‌های صنعت و معدن از چرخه خارج شده و در حال حاضر 911 جواز تاسیس، یعنی متقاضی سرمایه‌گذاری در استان وجود دارد.

رئیس صنعت و معدن سیستان و بلوچستان گفت: در حال حاضر 1163 پروانه بهره‌برداری صنعتی دارای اعتبار در استان وجود دارد که البته 90 درصد آنها واحدهای کوچک هستند و 22 هزار و 699 نفر در بخش صنت استان اشتغال دارند که حدود 6 درصد اشتغال استان را شامل می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر از مجموع واحدهای صنعتی موجود در سطح استان تنها تنها 9 واحد صنعتی بزرگ دارای اشتغال بالای 100 نفر هستند.

میرشکار با اشاره به اینکه سال گذشته سال گذشته 51 پروانه بهره‌برداری صنعتی در سطح استان صادر شده است، خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تاکنون 65 پروانه بهره‌برداری صنعتی در سطح استان صادر شده که نشان دهنده رشد این حوزه است.

رئیس صنعت و معدن سیستان و بلوچستان تصریح کرد: امسال 22 واحد تولیدی غیرفعال استان با اشتغال 440 نفر در پی حمایت‌های کارگروه رونق تولید استان فعال شده و همچنین ظرفیت تولید 31 واحد تولیدی با اشتغال 350 نفر با کمک این کارگروه افزایش یافته است.

وی گفت: کارخانه‌های تولید کاشی و سرامیک، تولید لاستیک و تولید پودر شوینده در زابل، تولید سیمان در سرباز، فولاد مکران در چابهار، تولید پتو، آبمیوه و کاشی و سرامیک در زاهدان از مهمترین پروژه‌های تولیدی در دست اجرای شهرستان‌های سطح استان است.

میرشکار بیان کرد: پروژه‌های "مس چهل کوره" و کارخانه تولید پلیمر در زاهدان و قوطی‌سازی کنسرو در کنارک از مهمترین پروژه‌هایی است که تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد و وارد چرخه تولید می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار