استاندار خوزستان تاکید کرد؛
استاندار خوزستان در جلسه ستاد بحران با بیان اینکه در مواقع بحران هیچگونه آسیبی به مردم وارد نشود گفت: در شرایط بحران باید تمام امکانات استان در جهت رفع مشکلات بسیج شوند
کد خبر: ۳۶۹۶۰۴
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۶ 30 January 2017
دکتر غلامرضا شریعتی در جلسه ستاد بحران استان که در محل سالن جلسات حوزه استاندار و با حضور مدیران کل دستگاه های اجرایی برگزار شد با بیان اینکه مشکلات اقلیمی روز های گذشته سبب شد ظرف یک ساعت میزان غلظت گرد و غبار از 100 به 10هزار برسد اظهار کرد: به دنبال گرد و غبار مشکلاتی که قابل پیش بینی بود ایجاد شد که می توانستیم شرایط را به گونه ای مدیریت کنیم که مشکلات کمتری ایجاد شود. و مردم رنج و محنت کمتری متحمل شوند.

وی خطاب به مدیریت بحران استان تصریح کرد: زمانیکه  مشکلات احتمالی  اخطار داده شده بود ضرورت داشت ستاد بحران در آن شرایط تشکیل شود و تنها به دادن اخطار به فرمانداران بسنده نمی شد.

استاندار خوزستان با بیان اینکه در حوادث گذشته گرد و غبار و بارش باران بر اساس اطلاعیه های هواشناسی ستاد بحران تشکیل شد و اوضاع مدیریت شد تاکید کرد: زمانی که اخطار داده می شود باید متوجه نتایج و تبعات آن باشیم.

شریعتی با  ابراز گله مندی از دلایل شرکت توزیع برق اهواز مبنی بر خارج شدن چند ترانس از مدار گفت: ممکن است در شرایطی 10 ترانس از مدار خارج شود این نگران کننده نیست اما زمانیکه جایی که فوق توزیع است و یکباره یک منطقه را با مشکل مواجه می کند چرا نباید شرکت توزیع برق نباید آن را پیش بینی نکرده باشد.

شریعتی با بیان اینکه بارندگی درروز جمعه اتفاق افتاد اما روز شنبه با این بحران مواجه شدیم تصریح کرد: روز جمعه جریان ریزگرد ها تقریباً مرتفع شد.

وی با انتقاد از اینکه خارج شدن 9 ایستگاه از مدار به اطلاع مدیریت بحران داده نشده است خاطرنشان کرد: بنده با وجود اینکه در استان نبودم اما از طریق روابط خودم اطلاع داشتم که ایستگاه ها از مدار خارج شده اما متاسفانه به مدیریت بحران اعلام نشده بود.

شریعتی با تاکید بر اینکه مشکلات از روز جمعه باید به اطلاع ستاد بحران داده می شد تا این کم کاری ها تکرار نشود و در زمان خودش پیگیری شود و نگذارند مردم رنج بکشند.

شریعتی بیان کرد: اینکه در این شرایط باید به سرعت تصمیم گیری می شد و در تصمیم گیری نباید تردید کرد و با شرایط بوجود آمده انتظار می رفت ادارات زودتر تعطیل می شد.

 وی افزود: در این مشکل نشان دادیم به طور پیگیرانه و جدی مدیریت ما مدیریت مناسبی نداریم و در تصمیم گیری ها دچار تردید هستیم.نمی شود جایگاه های استان را اشغال کنیم و به طور صحیح و مسولانه  احساس مسئولیت نکنیم.

استاندارخوزستان ادامه داد: ما متولی خدمات رسانی و کار رسانی 5میلیون نفر در استان هستیم باید نشان دهیم این شایستگی را داریم.

وی در خصوص حل مشکلات دقیق پیش بینی ایستگاه های هواشناسی گفت:با پی گیری هایی که از دو ماه گذشته انجام شد،رادار هواشناسی استان را از آنالوگ به دو بعدی تبدیل کردیم.

وی با اشاره به چهره نامناسب شهر پس از گرد و خاک از معاونت عمرانی درخواست کرد: علاوه بر شهر داری از دستگاه های دیگر  برای شستشوی معابر ، پیاده رو ها و فضای سبز استفاده کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار