آیت‌الله عابدینی در دیدار با اعضای شورای شهر قزوین
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: طبق آمارهای ارائه شده از سوی مسؤولان، متأسفانه افزایش بیابان‌ها در این استان نگران‌کننده است و باید به فکر راهکاری مناسب باشیم.
کد خبر: ۳۶۹۷۶۸
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۱ 30 January 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، اعضای شورای اسلامی شهر قزوین ظهر امروز با آیت‌الله عابدینی، و امام‌جمعه قزوین دیدار و گفت‌وگو کردند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در این دیدار با اشاره به اهمیت شور و مشورت در منابع دینی اظهار داشت: خدای متعال در دو جای قرآن درباره اهمیت شور و مشورت سخن گفته است و اهمیت این موضوع به اندازه‌ای بوده که سوره‌ای به نام «شورا» نازل شده است.

آیت‌الله عابدینی با اشاره به آیاتی از «سوره شورا»، ادامه داد: خدای متعال می‌فرماید آن‌هایی که می‌توانند اهل شورا باشند، باید بدانند آن چیزی که در دنیا نصیب انسان می‌شود، متاع قلیل نامیده شده است و نباید به آن دلبستگی داشت.

عابدینی خاطرنشان کرد: اهل شورا کسانی هستند که از گناهان اجتناب کرده و مسیری را انتخاب می‌کنند که در آن زمینه ارتکاب گناه وجود نداشته باشد.

وی گفت: اهل شور و مشورت کسانی هستند که خشم خود را فرو می‌خورند و با تعصب و عصبانیت کارهای جاری خود را پیش نمی‌برند.

امام‌جمعه قزوین در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه همه مسؤولان باید با محوریت رهبر معظم انقلاب حرکت کنند، اذعان کرد: حرکت در راستای منویات رهبری همان حرکت در مسیر دین است و همه باید یکپارچه و متحد از ایشان تبعیت کنیم تا مشکلات را از پیش روی جامعه برداریم.

عابدینی به اهمیت حفظ منابع طبیعی و جلوگیری از بیابان‌زایی اشاره و تصریح کرد: طبق آمارهای ارائه شده از سوی مسؤولان، متأسفانه افزایش بیابان‌ها در استان قزوین نگران‌کننده است و باید به فکر راهکاری مناسب باشیم.

وی بیان کرد: جبران کمبودهای منابع آبی از طریق حفر چاه، راهکار مناسبی نیست و مسؤولان باید تلاش کنند تا با استفاده از راهکارهای جایگزین، بر حفظ این مایع حیات‌بخش و برداشت‌های غیرمتعارف از منابع زیرزمینی جلوگیری کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ادامه داد: تولید بیشتر محصولات کشاورزی همانند برنج، گندم، کشمش و برخی محصولات دیگر در این استان انجام می‌شود و می‌توانیم با تشکیل هیأت‌های اندیشه‌ورز و استفاده از نظرات کارشناسی صاحب نظران، بر تولید بیشتر و فراهم کردن بازارهای فروش این محصولات گام‌های جدی‌تری برداریم.

عابدینی در بخش پایانی سخنان خود به موضوع زمین‌خواری و مشکلاتی که این معضل در استان قزوین به وجود آورده هم اشاره و تأکید کرد: لازمه جلوگیری از این معضلات این است که خودمان را پاک نگه داریم و امانت‌دار مردم باشیم.

وی در این خصوص افزود: اگر مسؤولی به زمین‌خواری آلوده شود، دیگر نمی‌تواند در مقابل زمین‌خواران ایستادگی کند.

گفتنی است در ابتدای این دیدار هم اعضای شورای استان گزارشی از فعالیت‌های شهرستان خود ارائه کردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار