طراح قزوینی:
طراح و گرافیست قزوینی، ظرفیت‌سازی و تربیت نیروهای جوان و خلاق را از کارکرد‌های مسجد انقلابی دانست و گفت: مسجد محلی برای عبادت و بندگی، تربیت نیروی انقلابی، ترویج سبک زندگی معنوی و مکانی برای شناسایی هنرمندان مستعد است.
کد خبر: ۳۷۰۶۹۳
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸ 01 February 2017
به گزارش تابناک از قزوین، به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان قزوین، محمد رازقی طراح و گرافیست قزوینی در حاشیه کارگاه طراحی پوستر «مسجد انقلابی» اظهار داشت: با وجود آنکه تمام مردم درباره مسجد سخن می‌گویند، اما کمتر شاهد تحرک در این زمینه هستیم؛ در حالی بوده که در طول تاریخ مساجد دارای کارکردهای مختلفی بوده است به همین دلیل همزمان در ایام دهه فجر موضوع مسجد انقلابی را انتخاب کردیم تا بگوییم مسجد بهترین پایگاه برای پیگیری آرمان‌ها و اهداف متعالی و انقلابی است.

وی توجه به ایده‌پردازی، دوری از تکرار (کلیشه) و تمرکز بر روی ایده‌های نو در طراحی، برای به تصویر کشیدن آیات، روایات، جملات بزرگان درباره مسجد و ارائه در قالب پوستر را از جمله فعالیت‌های کارگاه برشمرد و یادآور شد: انتخاب ایده‌های ناب موضوعی است که در مسیر اجرای عملی به دست می‌آید و در این کارگاه تلاش کردیم با انتخاب تکنیک‌های مختلف (واقع‌نمایی، دوبعدی، رنگ‌پردازی) و چیدمان درست متن با ارتباط تصویری مناسب و جذاب، طرح‌ها را پیاده‌سازی کرده آثار این کارگاه را که متبرک به کلام بزرگان است به بهترین نحو ارائه کنیم.

گرافیست قزوینی گفت: برای این کارگاه ابتدا بحث و نظرهای مختلف توسط اعضا طرح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت، سپس با توجه به نتایج نظری، ایده‌پردازی و در نهایت (ایده‌ها) در پنج ساعت اجرایی شد.

این هنرمند طراح، تداوم منظم کارگاه‌های عملی با حضور استادان مربوطه را در ارتقای کیفیت آثار و دانش‌افزایی هنرمندان مهم برشمرد و ادامه داد: با توجه به دانشگاه‌های مختلف در سطح استان قزوین و فارغ‌التحصیلان رشته‌های هنری، این استان دارای ظرفیت‌های بی‌شماری است که باید در قالب نشست‌ها، کارگاه‌ها، نمایشگاه‌ها و برنامه‌های فرهنگی و هنری از این امکان کم‌نظیر استفاده کرد.

گفتنی است، کارگاه پوستر «مسجد انقلابی» به همت حوزه هنری قزوین و با همکاری مرکز رسیدگی به امور مساجد با حضور جمعی از هنرمندان زیر نظر محمد رازقی در حوزه هنری قزوین برگزار شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار