مدیرعامل تعاونی روستایی استان یزد در مورد علت نوسان قیمت مرغ گفت: قیمت مرغ وابسته به متغیرهای بسیاری است که تغییر قیمت هر یک از آنها در کاهش یا افزایش قیمت اثرگذار است.
کد خبر: ۳۷۱۱۹۸
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۳ 02 February 2017
به گزارش تابناک یزد،محمود خلیلی اظهار داشت: خرید گران جوجه یک روزه، افزایش قیمت غذای طیور، کاهش عرضه و افزایش تقاضا و ده‌ها عامل دیگر در نوسان قیمت مرغ اثرگذار است.

وی با اشاره به اینکه غذای طیور اغلب وارداتی است،‌ افزود: طبیعی است که افزایش قیمت ارز در افزایش قیمت مرغ اثرگذار خواهد بود.

خلیلی در مورد سایز مرغی که در استان یزد به عنوان پنجمین استان تولیدکننده گوشت مرغ نیز بیان کرد: گاهی مرغدار به دلیل نوسان قیمت مرغ و برای جلوگیری از ریسک عرضه مرغ به بازار، چند روزی ناچار به نگهداری مرغ و خودداری از کشتار آن می شود که این امر در افزایش وزن مرغ عرضه شده به بازار اثرگذار است.

مدیرعامل تعاونی روستایی استان یزد افزود: مرغ ۴۰ روزه از هر لحاظ هم از نظر سلامت و هم از نظر استاندارد سایز مناسب عرضه به بازار است زیرا مرغ ۴۰ روز هم سایز استاندارد یک کیلو و ۴۰۰ تا یک کیلو و ۶۰۰ گرم دارد و هم اینکه اغلب داروهای طیور از ۴۰ روزگی به بالا تزریق می‌شود.

خلیلی تاکید کرد: در کشورهای پیشرفته مرغ بالای ۴۰ روز و بالای دو کیلوگرم روانه واحدهای صنعتی می‌شود تا به فرآورده‌هایی نظیر سوسیس و کالباس یا فیله و ... تبدیل شود.

وی بیان کرد: این در حالی است که در کشور ما یا حداقل در استان ما مردم در هنگام خرید خلاف این امر عمل می‌کنند و بیشتر طالب مرغ درشت هستند.

مدیرعامل تعاونی روستایی استان یزد تصریح کرد: برای این موضوع لازم است فرهنگ سازی شود تا مصرف کننده نیز تولیدکننده را به تولید مرغ سایز ترغیب کند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار