مدیرکل حفاظت محیط زیست اصفهان:
تابناک: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر مصرف مازوت در نیروگاه‌های استان اصفهان به صفر رسیده، گفت: این دستاورد مهم در سایه همدلی و همکاری همه مسئولان با حمایت استاندار و دستگاه قضایی به دست آمد.
کد خبر: ۳۷۱۲۶
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۳ 20 May 2015
به گزارش تابناک به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی محیط زیست اصفهان، حمید ظهرابی اظهار داشت: در حال حاضر اصفهان یک مشکل بزرگ به نام توسعه نامتوازن و بارگذاری‌های فراتر از ظرفیت در برخی نقا‌ط استان دارد.

وی افزود: توجه نکردن به موضوع آمایش سرزمین در فرآیند توسعه استان سبب بروز عوارض زیست محیطی فراوانی شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان بیان کرد: کمبود آب در حوضه آبخیز زاینده‌رود، تراکم جمعیت در برخی از نقاط شهر، متناسب نبودن جمعیت شهری به روستای نسبت به میانگین کشوری، افت شدید منابع آب زیر زمینی، آلودگی هوا، خاک و آب از جمله پیامدهای منفی توسعه نامتوزان در استان اصفهان است.

وی با بیان اینکه معادن و کارخانه‌های گچ در شرق اصفهان نیز سبب آلودگی‌های گسترده در سطح استان شده‌اند، تصریح کرد: در سال 88 شورای عالی برنامه‌ریزی استان اصفهان مصوب کرده که ظرف مدت معین و مشخصی این معادن و کارخانه‌ها تعطیل شوند و 50 کیلومتر عقب‌نشینی کنند، که این دستور اجرائی نشده و درحال حاضر نیز این مشکل وجود دارد‌.

ظهرابی با بیان اینکه امسال تمرکز ما بر روی مقابله با کانون‌ها و منشاء گرد وغبار در اصفهان بوده، گفت: برخورد با مولدهای آلودگی مانند صنایع و معادن شرق اصفهان، تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی، بیابان زدایی، مدیریت 10 هزار هکتار کانون فرسایش بادی و تامین حقابه تالاب بین‌المللی گاوخونی از مهم‌ترین برنامه‌های امسال ما هستند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مصرف مازوت در نیروگاه‌های استان اصفهان به صفر رسیده، خاطرنشان کرد: این دستاورد مهم در سایه همدلی و همکاری همه مسئولان با حمایت استاندار و دستگاه قضایی به دست آمد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار