65 کارگر ساختمانی از ابتدای امسال تاکنون بر اثر حوادث کاری در مازندران جان باختند.
کد خبر: ۳۷۲۲۴۸
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۹ 04 February 2017
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی مازندران شب گذشته در همایش کارگری و جشن انقلاب در آمل با بیان اینکه این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال 13درصد کاهش داشته است گفت: در سال گذشته درهمین مدت 75 نفر از کارگران ساختمانی براثر حوادث های ناشی ازمحیط کار جان باختند که روند کاهشی در سالهای اخیر خوشبختانه ادامه دارد.
کامران اصغری افزود: برگزاری حدود ۲۰ هزار ساعت کلاس‌های آموزشی برای کارگران ساختمانی وآشنایی آنها با خطرات ناشی ازحوادث کار ازمهمترین دلایل کاهش تلفات در 10 ماهه امسال است.
 
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با اشاره به اینکه از سال ۹۳ سند راهبردی کاهش حوادث ساختمانی تدوین شده و برهمین اساس باید آمار حوادث منجر به فوت و آسیب دیدگی های ناشی از کار برای کارگران ساختمانی کاهش یابد گفت: در سال گذشته بیش از ۲۳ هزار مورد بازرسی از کارگاه‌های ساختمانی توسط بازرسان این اداره کل و نیز شهرستانها انجام شد که هدف این بازرسی ها ، پیشگیری از حوادث کار برای کارگران بوده است.
اصغری با بیان اینکه یکی از دغدغه جدی ومطالبه مهم کارگان ساختمانی ، زیرپوشش بودن وبهره مندی ازخدمات بیمه تأمین اجتماعی است، اضافه کرد: امسال برای بیمه ۴۰ هزار کارگرساختمانی استان مازندران سهمیه از تأمین اجتماعی گرفته شد.
 
او یادآورشد:  با وجود آنکه سهمیه بیمه تامین اجتماعی برای این تعداد کارگر ساختمانی در استان مازندران گرفته شد، اما تا زمانی که رونق اقتصادی دراستان شکل نگیرد و ساخت‌وساز رونق نداشته باشد، این امر بی نتیجه است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران همچنین به راه اندازی انجمن حفاظت مشاوران فنی در استان با هدف آموزش تخصصی به کارگران ساختمانی اشاره کرد و ادامه داد: حدود 123 انجمن و کانون  در استان وجود دارند و انتظار است که برای سهم بری بیشتر بیمه و مشکلاتی که وجود دارد، نمایندگان مردم مازندران درمجلس شورای اسلامی که اطلاع کافی از این امر داشتند، پیگیری لازم را دراین بخش در سطح ملی داشته باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار