کد خبر: ۳۷۳۰۳۱
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۶ 06 February 2017
به گزارش تابناک یزد، مدیرکل بهزیستی استان یزد با بیان اینکه ۱۸۰ کودک در مراکز شبه‌خانواده یزد زندگی می‌کنند، گفت: مشاوره ژنتیک پیش از ازدواج در یزد از تولد ۶۰۰ کودک معلول پیشگیری کرد.

 جلیل عفتی  در آئین تجلیل از دانش‌آموزان و دانشجویان برتر تحت پوشش بهزیستی استان یزد با اشاره به اینکه وظایف سازمان بهزیستی در حوزه‌های مختلف و متنوع تعریف شده اظهار داشت: 700 کودک و نوجوان در مدت فعالیت این دولت تحت حضانت بهزیستی استان یزد قرار گرفتند.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه با اقدامات و هماهنگی‌های صورت گرفته و همچنین به همت خیران استان، زمینه حضور و بازگشت مجدد 250 نفر از این کودکان و نوجوانان به چرخه زندگی فراهم شد.

مدیرکل بهزیستی استان یزد با اشاره به درخواست تعداد زیادی از خانواده‌ها برای دریافت حضانت فرزندان از بهزیستی، گفت: 450 نفر از کودکان تحت حضانت بهزیستی استان در سه سال گذشته همچنان تحت مسئولیت بهزیستی زندگی می‌کنند که البته 180 نفر از آنها در قالب 15 مرکز شبه خانواده که از سوی خیرین اداره می‌شود، خدمات دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه استان یزد جزو 2 استان برتر کشور در زمیه تست غربالگری ژنتیک پیش از ازدواج است، عنوان کرد: تاکنون سه هزار خانواده در استان در مشاوره های ژنتیک پیش از ازدواج شرکت کرده و با بهره مندی از خدمات این طرح، از ولادت 600 کودک معلول پیشگیری شده است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار