نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: دانشگاه های سیستان و بلوچستان باید راهکارهای علمی در زمینه توسعه سواحل مکران را تدوین و در اختیار سرمایه گذاران قرار دهند.
کد خبر: ۳۷۳۱۲۷
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۱ 06 February 2017

آیت الله عباسعلی سلیمانی یکشنبه شب به مناسبت گرامیداشت ایام الله دهه فجر در نشست صمیمی با اساتید و اعضای هیات های علمی دانشگاه های سیستان و بلوچستان که در سرسرای نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت زاهدان برگزار شد بیان کرد: با وجود سواحل بکر و دست نخورده چابهار مراکز تحقیقاتی و پژوهشی دانشگاه ها باید با ورود علمی در این حوزه زمینه جذب توریسم را فراهم کنند.

وی اظهار داشت: سهم دانشگاه در بخش‌های صنعتی، رشد و توسعه استان باید تعریف شود.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان افزود: توان دولت بالا نیست باید با تکیه بر توان داخلی و نیروهای متخصص و علمی با همدلی مسیر توسعه را طی کنیم.

آیت الله سلیمانی گفت: قشر دانشگاهی و تحصیلکرده نقش مهمی در ارتقای فرهنگ و جایگاه علمی کشور دارند و امام راحل و مقام معظم رهبری همواره بر حضور سازنده جوانان و دانشجویان در آبادانی کشور تاکید داشتند.

وی تصریح کرد: اساتید قلب و عمود دانشگاه ها در تربیت انسانهای متعهد، مسئول و کارآمد هستند و هر یک از دانشجویان شان را به افسران سازندگی نظام جمهوری اسلامی تبدیل می کنند.

سلیمانی با اشاره به تاکیدات رهبر انقلاب در باره اقتصاد مقاومتی ، تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی کلیدواژه پیشرفت کشور است و اگر مسئولین و دولتمردان در جهت تحقق ان و عمل به فرامین مقام معظم رهبری در این خصوص؛ گام بردارند، تمام مشکلات اقتصادی کشور حل خواهد شد و استفاده از نخبگان جوان، بالا بردن سطح آگاهی مردم نسبت به اقتصاد مقاومتی نقش بسزایی در تحقق این مهم دارد.

وی افزود: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی مراکز علمی و دانشگاهی در سیستان و بلوچستان انگشت شمار بود که به برکت انقلاب اکنون 110 هزار دانشجو در این استان در حال فراگیری علم و دانش هستند.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: اساتید دانشگاه ها و هیات های علمی در سیستان و بلوچستان باید ظرفیت های موجود در دانشگاه ها را به مسئولان نظام جمهوری اسلامی معرفی کنند تا براساس این ظرفیت ها سرمایه گذاری های لازم انجام شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار