مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، برگزاری جشنواره استانی «به رنگ انار» را اقدامی شایسته در حوزه انقلاب و دفاع مقدس دانست و اظهار داشت: این جشنواره این ظرفیت را دارد که در گستره ملی برگزار شود
کد خبر: ۳۷۳۲۷۴
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۱ 06 February 2017
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، برگزاری جشنواره استانی «به رنگ انار» را اقدامی شایسته در حوزه انقلاب و دفاع مقدس دانست و اظهار داشت: این جشنواره این ظرفیت را دارد که در گستره ملی برگزار شود.

محمد جوروند، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، برگزاری جشنواره استانی «به رنگ انار» را اقدامی شایسته و ارزشمند دانست و گفت: در حوزه شعر انقلاب و دفاع مقدس یک اتفاق خوبی در حال برگزاری است که من فکر می‌کنم با این شکل و روندی که پیش رفته و زحمت هایی که کشیده شده این ظرفیت وجود داشت که این جشنواره در همین سال اول تبدیل به جشنواره ملی شود.

 وی ارسال ٩٨٠ اثر از ١٩٦ شاعر را اتفاق بسیار خوب و نشانه استقبال شاعران از این جشنواره دانست و با بیان اینکه از این تعداد ٦٨٠ اثر از ١٢٣ شاعر داوری شدند، افزود: ١٤٨ اثر از ١٤٥ شاعر هم از استان‌های دیگر به دبیرخانه ارسال شده بود که با توجه به استانی بودن جشنواره از پذیرش آنها معذور بودیم.

وی با اشاره به این‌که طی چند سال اخیر، سلسله مفاهیمی همچون انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در جشنواره‌ها کمتر مورد توجه قرار گرفته در حالی که اهمیت این موضوعات بسیار زیاد است، اضافه کرد: با برگزاری این جشنواره بار دیگر به مفاهیم مقدس، الهی و ارزشی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برمی گردیم.

 جوروند، با اشاره به اینکه بحث مدافعان حرم هم که از موضوعات این جشنواره است، این ظرفیت را دارد که ما میزبان یک جشنواره ملی باشیم، تصریح کرد: به نظرم جشنواره «به رنگ انار» می‌تواند یک مقدمه‌ای برای برگزاری جشنواره بزرگ در حوزه مدافعان حرم باشد.

 وی ابراز امیدواری کرد با توجه به داوری داوران حرفه‌ای حوزه شعر در این جشنواره بتوانیم شاهد اتفاق بسیار خوبی در استان باشیم و اظهار کرد: جشنواره «به رنگ انار» چهارشنبه(٢٠ بهمن) به مناسبت دهه فجر در تالار فرهنگ شهرستان شوشتر برگزار می شود.

 وی در پایان با تقدیر از همه دست اندرکاران جشنواره به ویژه دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خوزستان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوشتر، از همه علاقه‌مندان به شعر انقلاب، دفاع مقدس ‌و مدافعان حرم دعوت کرد در این جشنواره حضور پیدا یابند.

منبع: تابناک
برچسب ها: محمد جوروند
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار