کد خبر: ۳۷۳۲۷۶
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۱ 06 February 2017

به گزارش تابناک یزد،مسئول اجرای طرح چتر وای فای در یزد با اشاره به ظرفیت‌های الکترونیکی این استان از افتتاح فاز دوم شبکه ملی اطلاعات در بافت تاریخی یزد توسط وزیر ارتباطات خبر داد.

«حمیدرضا قمی»  با اشاره به ضرورت توسعه خدمات دانش‌محور در حوزه‌های مختلف، اظهار کرد: فاز دوم شبکه ملی اطلاعات با حضور ویدئو کنفرانسی وزیر ارتباطات در یزد اجرا می‌شود.

وی با بیان این‌که در راستای اجرای شبکه ملی اطلاعات طرح چتر وای فای در دو منطقه مسجد جامع کبیر یزد و محدوده امیر چخماق به‌صورت پایلوت اجرا می‌شود، گفت: در این طرح نه تنها امکان استفاده از چتر وای فای برای افرادی که در این مناطق هستند فراهم می‌شود، بحث انتقال محتوا بدون اتصال به شبکه، امکان ارسال سیگنال‌های امدادی و ایجاد مدیریت بیشتر انرژی شهری از دیگر ویژگی‌های این اجرای این طرح است.

مسئول اجرای طرح با بیان این‌که در این طرح از یک دستگاه برای استفاده چند منظور مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد، افزود: این طرح برای نخستین بار در استان و شهر یزد اجرایی می‌شود.

قمی امنیت اطلاعات را یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های طرح شبکه ملی اطلاعات دانست و خاطرنشان کرد: افراد می‌توانند بدون این‌که به شبکه اینترنت وصل شوند نسبت به تبادل اطلاعات‌ اقدام کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که یک سری چراغ به‌عنوان ایستگاه وای فای در این طرح در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: چراغ‌های طراحی شده در محلات مختلف شهر یزد نصب و امکان استفاده از اطلاعات تعیین شده توسط افراد مختلف فراهم می‌کنند.

رئیس نظام صنفی رایانه ای یزد اجرای طرح شبکه ملی اطلاعات در یزد همراه با پیشرفت دیگر کشورهای دنیا را نشان‌دهنده ظرفیت علمی این استان دانست و اظهار کرد: ایجاد امکانات جدید برای دستگاه‌های تولید شده از دیگر نشانه‌های قدرت علمی و صنعتی استان یزد در راستای ارائه خدمات به روز و نوین در حوزه فعالیت‌های علمی و الکترونیکی است.

مسئول اجرای طرح شبکه ملی اطلاعات در استان یزد ایجاد فضایی به‌منظور فعالیت بیشتر تولیدکنندگان محتواهای الکترونیکی و ایجاد فضاهای کاربردی بیشتر را از دیگر ویژگی‌های این طرح در استان دانست و یادآور شد: افتتاح طرح‌های نوین و کلان اطلاعاتی نقش مهمی در ایجاد اشتغال و ارائه خدمات بهتر و بیشتر ایفا می‌کند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار