متاسفانه در چند سال اخیر چالشی به نام دخالت نماینده در امور مدیریتی شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران ایجاد شده است و نتیجه آن هم می شود عدم تخصص گرایی و ارجحیت رابطه بر ضابطه و خروجی سیستم نفت گچساران
کد خبر: ۳۷۵۱۴۹
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۶ 10 February 2017
تابناک کهگیلویه وبویراحمد،آنچه در زیر آورده شده است از سری یاد داشت های مخاطبان تابناک کهگیلویه وبویراحمد است که عینا درج می شود و تابناک کهگیلویه وبویراحمد آن را تایید یا تکذیب نمی نماید شما هم می توانید نظر خود را در خصوص این مطلب بیان کنید.
چه کسی پاسخگوی حوادث منجر به فوت نفت گچساران هست؟تاجگردون یا مدیران معزول؟
بسمه تعالی
تخصص , مهارت و تجربه جزء ضرورت های مدیریتی است و اگر مدیریت نتواند از نیروی انسانی متخصص و ماهر سازمان استفاده مطلوب به عمل آورد
که موجبات دلسردی،ناامیدی و عدم رضایت شغلی افراد سازمان را فراهم آورد. اینجاست که نه تنها سازمان در نیل به اهداف خود دچار مشکل می شود بلکه اثر بخشی و کارایی این سازمان به حداقل ممکن می رسد ، بر این اساس کم کاری و تعارض دامن گیر کارکنان سازمان مربوطه می شود.
از مهمترین عواملی که در پائین آمدن سطح کیفی یک سازمان نقش اساسی دارند می توان به:
۱ . عدم شایسته سالاری ۲ . ارجحیت رابطه بر ضابطه ۳ . عدم توجه به سوابق کاری افراد ۴ . بی کفایتی مدیران اشاره نمود.
نتیجه همه این عوامل به کم کاری و کاهش تعهد سازمانی ختم خواهد شد
و خروجی آن سازمان هم می شود دو حادثه ناگوار نفت گچساران که به فوت ۵ نفر و صدمه دیدن چندیدن نفر انجامید.
متاسفانه در چند سال اخیر چالشی به نام دخالت نماینده در امور مدیریتی شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران ایجاد شده است و نتیجه آن هم می شود عدم تخصص گرایی و ارجحیت رابطه بر ضابطه و خروجی سیستم نفت گچساران
دخالتهایی که نتیجه آن رفتن نیروهای متخصصی مانند مهندس پاکدل از صنعت نفت این شهرستان و نتیجه آن نیز می شود حذف و ضابطه در پست های مدیریتی این حوزه
مهمترین رکن کار در این صنعت ،ایمنی می باشد که متاسفانه با حذف تخصص و مسئولیت پذیری از صنعت نفت گچساران این اصل نیز به مرور زمان کم رنگ می شود.
اگر گذری اجمالی به مدیریت ادارات شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران داشته باشیم خواهیم دید که اکثر انتصاب ها فامیلی و از نزدیکان نماینده بود است .
حال چه کسی را باید مقصر اصلی ۷ کارگر معرفی کرد مقصر اصلی این حوادث مدیران معزول هستند یا نماینده ؟؟؟ و کدام یک باید باز خواست شوند؟
نماینده محترم باید بپذیرد که این صنعت برای پیشبرد برنامه های خود حق دارد با پالایش و نصب مدیران متخصص و با تجربه هدف اصلی خود یعنی تولید مبتنی بر شایسته سالاری که نتیجه آن می شود ارزش نهادن به نیروی انسانی سازمان و ایجاد انگیزه در بین کارکنان دست یابد،بنابراین دخالت های بیجا و چوب لای چرخ گذاشتن از وظایف ذاتی نمایندگان نبوده و نیست.
بهتر است نمایندگان محترم بر اساس سوگندی که در ابتدای نمایندگی یاد نموده اند منافع جمعی را بر منافع فردی خویش ارجحیت بدهند و به جای ورود در کارهای اجرایی به قانون گذاری و نظارت بپردازند.
واقعیت این است که وظایف حوزه بومی نمایندگی یک نماینده به صورت قوانینی نانوشته و فاقد چارچوب مشخص و خارج از محدوده تعیین شده در قانون است .

تا کی بخاطر اعمال نفوذ بیجا و سو استفاده از موقعیت و بکارگیری مدیران ضعیف مردم باید هزینه دهند وقت آن نرسیده که آقای نماینده با وجدان خودش مراجعه کند.
تا دلگرمی برای متخصصان و نخبگانی که جایگاه سیاسی ندارند ایجاد شود.
صادق علیپور
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار