امام جمعه تبریز:
امام جمعه تبریز گفت: سیاست‌های جنجالی ترامپ، تشتت بی سابقه‌ای را در آمریکا به وجود آورده ملت ایران همان‌گونه که فریب اوباما را نخورد، هرگز هراسی از بلوف‌های ترامپ نخواهند داشت.
کد خبر: ۳۷۵۳۷۲
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۳ 10 February 2017
به گزارش تابناک تبریز،  آیت الله محسن مجتهدشبستری در خطبه های نماز جمعه این هفته تبریز، اظهار کرد: ریشه انقلاب ما با استناد به آموزه های دینی و مذهبی، فرهنگی بوده و از انقلاب جهانی پیامبر اعظم الهام گرفته شده است که بر همین مبنا امام خمینی(ره) با ایمان و اعتقاد راسخ به مردم، توکل به خدا و اعتماد به نفس وارد میدان مبارزه شد و مقابل رژیم طاغوت ایستاد.
 
آیت‌الله محسن مجتهد شبستری در خطبه‌های امروز نماز جمعه تبریز با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی ارتش اظهار داشت: ایشان در این دیدار خطاب به رئیس‌جمهور تازه به دوران رسیده فرمودند که ما از اوباما تشکر نمی‌کنیم چراکه او داعش را تقویت و تحریم‌ها علیه ایران را تشدید و جنایات فراوانی مرتکب شد و رئیس‌جمهور جدید ماهیت آمریکا را عریان و آشکار ساخت.

وی افزود: سیاست‌های جنجالی ترامپ، تشتت بی سابقه‌ای را در آمریکا به وجود آورده ملت ایران همان‌گونه که فریب اوباما را نخورد، هرگز هراسی از بلوف‌های ترامپ نخواهند داشت.

امام جمعه تبریز با اشاره به هجمه‌های دشمنان به موضوع ساخت موشک‌های ایران گفت: یکی از بهانه‌های استکبار علیه ایران برای تحریم و اقدام علیه انقلاب، ساخت موشک‌ها توسط ایران است و از نظر قوانین بین المللی تقویت بنیه دفاعی حق هر کشوری است.

وی با اشاره به پاسخ کوبنده ایران به تهاجمات افزود: هرکسی قصد تجاوز به ایران را داشته باشد در همان ساعت نخست پاسخ جمهوری اسلامی ایران دندان‌شکن خواهد بود.

آیت‌الله مجتهد شبستری با انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران قابل‌مقایسه با نهضت‌ها و انقلاب‌های دیگر نیست،  گفت: مراحل پیشین انقلاب اسلامی با صداقت و اخلاص آغاز شده و تداوم این راه با همین ویژگی‌ها بوده است و توکل به پروردگار و قدرت لایزال الهی و اعتمادبه‌نفس از جمله عوامل مهم پیروزی انقلاب است.

وی ادامه داد: امام راحل (ره) در نجف اشرف با نگارش کتاب ولایت‌فقیه و تدوین قانون اساسی جامع پس از پیروزی انقلاب اسلامی مورد قبول مردم و اندیشمندان و فرهیختگان واقع شدند و  این ثمره مهمی است که حکومت اسلامی علی‌رغم تصورات منفی بیگانگان و بیگانه‌پرستان محقق شد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی مبارزه با فساد و به دست آوردن استقلال را از دیگر دستاوردهای پیروزی انقلاب اسلامی دانست و گفت: محمدرضا شاه سرسپرده و دست نشانده آمریکا بود و پیش از پیروزی انقلاب، قسمت عمده درآمد کشور و پول نفت صرف عیاشی و خوش‌گذرانی درباریان و باقی مانده نیز صرف رفاه اعیان و ثروتمندان می‌شد و کسی به فکر روستاییان و مستضعفین نبود.

وی ادامه داد: پیروزی انقلاب اسلامی یک موهبت الهی بود که یکی از دستاوردهای مهم آن حاکمیت ولایت فقیه است و سبب شد عنصر خیانت‌کار در رأس نظام از بین برود و همیشه یک حاکم اسلامی و پیگیر مطالبات مردم برسر کار آمده و آرامش و امنیت در کشورمان برقرار شود.

آیت‌الله مجتهد شبستری با اشاره به اینکه می‌بینید که در پیرامون کشورمان چه اتفاقاتی رخ می‌دهد و ایران به دلیل ولایت فقیه در امنیت قرار دارد، یادآور شد: دستاوردهای انقلاب اسلامی به این معنی نیست که نظام اسلامی ما بی نقص باشد، بلکه مشکلات اقتصادی و ضعف مدیریتی نیز در کشور وجود دارد ولی در مقایسه با پیش از انقلاب اسلامی وضعیت کشور قابل مقایسه نیست.

وی افزود: در عرض 38 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی، انتخابات‌های گسترده با حضور آحاد مردم برگزار شده و از نظر صنعتی و فناوری و خدمت‌رسانی پیشرفت‌های بسیار چشمگیری همچون احداث سدهای بزرگ، تجهیز صنایع نظامی، توسعه دانشگاه‌ها، مبارزه جدی با بی‌سوادی و افزایش بصیرت انقلابی مردم را شاهد هستیم.

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: پس از انقلاب اسلامی شاهد جایگزینی ارزش‌های الهی و دینی به جای ارزش‌های طاغوتی بوده‌ایم و اگر یک عده آدم لیبرال و سکولار مجال دهند، این ارزش‌های اسلامی و دینی در حال گسترش است.

وی خاطرنشان کرد: باید قدر این انقلاب اسلامی را بدانیم و اگر شاکر این نعمت باشیم، این انقلاب گسترش خواهد یافت.

 
وی دستاوردهای انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف را بسیار فراوان دانست و با بیان اینکه این دستاوردها با عملکرد رژیم گذشته قابل قیاس نیست، افزود: چنانچه عده ‌ای قلیل از سکولارها که در خط غربی‌ها حرکت می ‌کنند در مسیر انقلاب سنگ اندازی و مانع ‌تراشی نکنند، راه پرصلابت و پرافتخار نقلاب اسلامی ادامه یافته و شکوفا می‌ شود.
آیت الله مجتهدشبستری با قدردانی از حضور پرشور و با عظمت مردم ایران اسلامی و به ویژه تبریز در راهپیمایی امروز یوم الله 22 بهمن، گفت: آذربایجان و تبریز همچون سال های گذشته با خلق این حماسه ماندگار، رهبر انقلاب را خشنود کردند.
وی ، ویژگی های انقلاب اسلامی را منحصر به فرد دانست و افزود: تاکنون نهضت ‌ها و انقلاب‌ های متعددی در جهان رخ داده است ، اما انقلاب اسلامی ایران قابل قیاس با سایر نهضت‌ ها نیست و امروز شاهدیم با گذشت 38 سال، همچنان مردم با شوق و وحدت در راهپیمایی شرکت می‌ کنند و عظمت انقلاب را به نمایش می‌ گذارند.
آیت الله مجتهدشبستری یادآور شد: تا پیش از انقلاب جهانیان تصور می ‌کردند اسلام فاقد عنصر مبارزه است و مسلمانان نمی ‌توانند تحرک داشته باشند و اگر حکومت اسلامی تشکیل یابد، نظام مشخص نخواهد داشت که امام راحل کتاب ولایت فقیه را نوشتند تا اینکه بعد از پیروزی انقلاب، ثابت شود تصور غربی ها اشتباه است.
وی ، یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی را دستیابی به استقلال بیان و اظهار کرد: قبل انقلاب حکومت طاغوت در خدمت کشورهای غربی بود و ایران دچار فساد سیاسی شده بود به طوریکه بعد انقلاب 60 هزار مستشار خارجی از کشور فرار کردند تا بدین ترتیب استقلال کامل برای مردم ایران به دست آید.
آیت الله مجتهدشبستری ادامه داد: شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی از ابتدای انقلاب بر سر زبان ها بوده و اکنون نیز نباید از زبان ‌ها بیافتد.
وی، حاکمیت ولایت فقیه را از دیگر دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: امنیت امروز کشور به علت وجود ولایت فقیه است که نظم و انسجام را حاکم کرده و ما باید قدردان وجود رهبری باشیم.
امام جمعه تبریز، مبارزه با بیسوادی، گسترش دانشگاه‌ها، بالا رفتن آگاهی سیاسی، جایگزینی ارزش‌های اسلامی با ارزش‌های طاغوتی و از همه مهمتر استکبارستیزی را از دیگر دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی بیان کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار