تابناک: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: در مجموع مسدود شدن محور چهار‌باغ عباسی در دست مطالعه است و ما مطالعات فرهنگی و اجتماعی این موضوع را انجام داده‌ایم.
کد خبر: ۳۸۵۰
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۵ 09 February 2015

علیرضا صلواتی امروز در گفت‌و‌گو با فارس با اشاره به اینکه ما در حال حاضر ما در حال انجام یک عملیات کاوش‌شناسی با نظارت میراث فرهنگی هستیم، اظهار کرد: قرار بود که به واسطه انجام عملیات کاوش‌شناسی، چهارباغ مسدود شود.

وی با بیان اینکه اما ما عنوان کردیم که تا آغاز عملیات ایستگاه مترو در خیابان چهارباغ عباسی، این موضوع با تأخیر انجام شود، اضافه کرد: تا عملیات کاوش‌شناسی در فضای محدود‌تری انجام شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه ما با افزایش ترافیک پایان سال و افزایش تردد مردم در پایان سال در محور چهار‌باغ مواجه هستیم، تصریح کرد: در حال حاضر مقرر شده است که عملیات کاوش‌شناسی در فضای محدود‌تری انجام شود و به واسطه آغاز عملیات ایستگاه مترو، محور چهار‌باغ بسته شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر مسدود شدن محور چهار‌باغ به تأخیر افتاده است، ادامه داد: محدودیت ترافیک را در محور چهار‌باغ داریم.

صلواتی تاکید کرد: در مجموع مسدود شدن محور چهار‌باغ عباسی در دستور مطالعه است و ما مطالعات فرهنگی و اجتماعی، نظر‌سنجی‌ها و مصاحبه با مردم در ارتباط با این موضوع را انجام داده‌ایم.

وی با بیان اینکه پیوست فرهنگی، اجتماعی این موضوع در حال تهیه شدن است، افزود: با اجرای طرح محدوده ترافیکی تا سال 1395 بحث پیاده‌راه شدن محور چهار‌باغ عباسی نیز در دستور کار قرار می‌گیرد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: روان‌تر شدن حمل و نقل عمومی در محور چهار‌باغ عباسی یکی از الزامات مسدود کردن این محور است.

وی با تاکید بر اینکه پیش‌بینی شده است که بتوانیم اتوبوس‌های برقی را در این مسیر فعال کنیم تا یک حمل و نقل پاک در محور چهار‌باغ عباسی داشته باشیم، اظهار کرد: همچنین به دنبال این موضوع محور چهار‌باغ عباسی به پیاده‌راه تبدیل می‌شود.

صلواتی با بیان اینکه با پیاده‌راه شدن محور چهار‌باغ عباسی اتوبوس‌های دیزلی از این محور حذف می‌شوند، ادامه داد: تلاش شده است که اتوبوس‌های برقی جایگزین این اتوبوس‌ها شود.

وی با اشاره به اینکه محور چهار‌باغ عباسی از لحاظ حمل و نقل عمومی و از لحاظ ترافیکی یکی از محور‌های شریانی مهم اصفهان است، تصریح کرد: محور چهار‌باغ عباسی از لحاظ ترافیکی نقش مهمی دارد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه اما آرام، آرام باید محور چهار‌باغ را از میدان امام حسین (ع) تا میدان انقلاب به پیاده‌راه تبدیل شود، اضافه کرد: طرحی با همکاری میراث فرهنگی برای پیاده‌راه شدن میدان شورا در حال تهیه است.

وی تاکید کرد: ما با این طرح به دنبال این هستیم که یک پیاده‌راه قوی از میدان آزادی تا میدان امام حسین (ع) داشته باشیم.

صلواتی افزود: در حال حاضر ما با همکاری دانشگاه صنعتی اصفهان مطالعات طرح ترافیک را آغاز کرده‌ایم تا محدوده طرح ترافیک مشخص‌تر شود.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13931120001002#sthash.oZXm0XFH.dpuf
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار