حاشیه نشست شورای شهر اهواز ؛
جلسه شورای شهر اهواز که به منظور بررسی و تصویب بودجه سال آینده شهرداری تشکیل شده بود، به دلیل به حد نصاب نرسیدن ، به جلسه ای دیگر در تاریخ 11 اسفند ماه موکول شد
کد خبر: ۳۸۵۹۸۸
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۳ 28 February 2017
 پیش از دستور یکصد و شصتمین جلسه شورای شهر که بنا بود ابریشم کار ، زنگنه و مظفری به ایراد نطق بپردازند، با انصراف مظفری و غیبت ابریشم کار، زنگنه به عنوان تنها ناطق پیش از دستور این جلسه صحبت کرد.

پس از تاکید اسکندر زنگنه بر توجه به موضوع ریزگردها ، خشکسالی و راه اندازی کمپین های کاشت درخت و همچنین بدی آب و هوا و تاثیرات منفی این مشکلات بر زندگی مردم و اینکه همه ملت ایران به خوزستان مدیون هستند خواستار حل این دغدغه تا قبل از تعطیلات و ورود مهمانان نوروزی شد.

در ادامه سلحشور  به مشکلات مردم منطقه 4 با مکان یابی نادرست دانشگاه شهرداری به علت ایجاد ترافیک و شلوغی منطقه که برای رفع این مشکلات و راحتی مردم منطقه به زودی جابه جایی دانشگاه صورت گیرد ،
 
  همچنین درخواست از وزارت نیرو برای به روز کردن تجهیزات برق استان و استفاده از انرژی خورشیدی و کمک دیگر ارگان ها به بحث کمربند فضای سبز کلانشهر اهواز و بحث فاضلاب های خانگی که هنوزهم  وارد کارون می شود  اشاره کرد.

 یکی از مباحث مهمی که عضو دیگر شورای شهر به آن اشاره کرد، موضوع فعالیت غیر قانونی پارکبان ها در سطح شهر اهواز بود. حیدری با اشاره به این که ارگان مسئول این پارکان ها هنوز هم مشخص نیست، خطاب به شهرداری، خواستار رفع هر چه سریعتر این معضل در سطح شهر شد.

پس از تذکرات اعضا در خصوص معضلات موجود در شهر اهواز به شهرداری، بودجه پیشنهادی  سال 96 شهرداری اهواز که دستور کار جلسه بود، مورد بررسی قرار گرفت.

بر این اساس بودجه سال آینده شهرداری کلانشهر اهواز با 1500 میلیارد تومان هزینه و درآمد بسته شده که در صورت تصویب، در سال آتی عملی خواهد شد. این دستور کار به دلیل ترک عده ای از اعضا به نشانه اعتراض به عدم افزایش حقوق کارکنان و اعطای حق مسکن به آن ها، بدون تصویب باقی ماند.

همچنین بر اساس بودجه پیشبینی شده، هزینه سفر مشهد مقدس که سال های پیش به برخی پرسنل شهرداری اختصاص می یافت، بین تمامی پرسنل شهرداری تقسیم خواهد شد و به میزان 70 هزار تومان بر حقوق آن ها افزوده خواهد شد. این در حالی است که به گفته علاسوند ،  باورصاد و ممبینی دیگر اعضای شورای شهر، حق مسکنی که سال های پیش به کارکنان شهرداری تعلق می گرفته، از 140 هزار تومان به 40 هزار تومان کاهش یافته که باید بازنگری و اصلاح شود. مخالفان این طرح، اصولا چنین افزایشی در هزینه های جاری شهرداری را غیر ممکن می دانند و می گویند شهرداری توان پرداخت این میزان هزینه جاری را ندارد.

در ادامه با بالاگرفتن بحث بین موافقان و مخالفان افزایش حق مسکن کارکنان شهرداری، سه عضو شورای شهر به نشانه اعتراض جلسه را ترک کردند. این در حالی ست که پیش تر رضوی، مظفری و سبزعلی، دیگر اعضای شورای شهر جلسه را ترک کرده بودند.

گفتنی ست بررسی بودجه سال 96 شورای شهر اهواز که به دلیل به حد نصاب نرسیدن اعضا به تصویب نرسید، در جلسه فوق العاده روز چهارشنبه ساعت 10 صبح در محل شورای شهر کلانشهر اهواز بررسی خواهد شد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار