رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری مرودشت از قلع و قمع درختکاری غیرمجاز در حریم درجه یک تخت جمشید به مساحت ۵۰۰۰ مترمربع واقع در محور اصلی مجموعه جهانی تخت جمشید خبر داد.
کد خبر: ۳۸۶۴۸۷
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۰ 28 February 2017
تابناک فارس به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس: سعید صفرزاده اظهار داشت: با توجه به ضوابط و قوانین حریم  درجه یک میراث جهانی تخت جمشید هرگونه صاف کردن، درختکاری، کندوکاو، ایجاد تاسیسات و امثال آن در حریم درجه یک این مجموعه ممنوع است.

رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری مرودشت از قلع و قمع درختکاری غیرمجاز در حریم درجه یک تخت جمشید به مساحت 5000 مترمربع واقع در محور اصلی مجموعه جهانی تخت جمشید خبر داد.

وی افزود: محدوده درجه یک دارای لایه‌های فرهنگی و تاریخی است که باید حفظ و حراست شود همچنین هرگونه ساخت و ساز و تخلف در حرائم میراث فرهنگی توسط بخش حقوقی این اداره پیگیری و نسبت به آن اقدام قضایی می‌شود.

مسئول اداره میراث فرهنگی مرودشت بیان کرد: سامانه 1801 برای ارائه گزارشات مردمی درباره تخلفات در حریم میراث فرهنگی شهرستان مرودشت فعال شده و آماده دریافت مشارکت‌های مردمی برای حفظ حریم مجموعه جهانی تخت جمشید است.

افزایش 40 درصدی ورود گردشگران خارجی به شهرستان اقلید در سال 95

محمدرضا قلندری، مسئول اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اقلید گفت: بیش از 400 نفر گردشگر خارجی در سال 95 به شهرستان اقلید سفر کرده و از مناطق تاریخی، مذهبی و گردشگری این شهرستان بازدید کردند.

وی گفت: این 400 گردشگر خارجی از کشورهای ایتالیا، استرالیا ، آمریکا، انگلیس، هند، مراکش، نیوزلند و هلند بودند که از جاذبه‌های گردشگری در شهرستان اقلید دیدن کردند.

200 نفر دانشجویان برادر دانشگاه شیراز به راهیان نور اعزام شدند

عارف درخشان مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز در حاشیه این اعزام هدف و انگیزه از اعزام دانشجویان را ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در فضای دانشگاهی دانست و اظهار داشت: ولایتمداری و رعایت حجاب از جمله پیام‌های شهدای هشت سال دفاع مقدس است که باید این پیام به گوش همگان رسانده شود.

وی با بیان اینکه 200 نفر از دانشجویان برادر دانشگاه شیراز در مدت 5 روز از مناطق شلمچه، طلائیه، فکه، هویزه، دهلاویه، اروند، یادمان‌های هشت سال دفاع مقدس در خوزستان بازدید می‌کنند، افزود: 200 نفر از دانشجویان خواهر این دانشگاه نیز هفته گذشته به اردوی راهیان نور اعزام شدند.

بیش از 300 نفر از دانشجویان خواهر دانشگاه آزاد شیراز  به راهیان نور اعزام می‌شوند

علیرضا شریفی مسئول ستاد راهیان نور بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد شیراز در حاشیه این اعزام اظهار داشت: در این اردوی معنوی 5 روزه دانشجویان از مناطق عملیاتی شلمچه، دهلاویه، طلائیه، اروند کنار و علقمه، پاسگاه زید، فکه و فتح المبین  بازدید می‌کنند.

وی افزود: تعداد 200 نفر از دانشجویان برادر دانشگاه آزاد اسلامی شیراز در قالب کاروان راهیان نور به مناطق عملیاتی و جنگی هشت سال دفاع مقدس اعزام شدند.

شریفی از اعزام بیش از 300 نفر از دانشجویان خواهر دانشگاه آزاد شیراز به اردوی راهیان نور در هفته آینده خبر داد و تصریح کرد: در اردوهای راهیان نور دانشجویان با شهدا انس می‌گیرند تا از راه آنها دور نشوند چراکه شهدا جان گرانبهای خود را برای حفظ نظام دادند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار