مسؤول دبیرخانه کانون‌های مساجد قزوین مطرح کرد
مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قزوین گفت: تعداد 325 کانون فرهنگی و هنری در استان فعال بوده که از این تعداد 177 کانون روستایی و 148 کانون شهری است و به مجموعه روستاها توجه ویژه‌ای می‌شود.
کد خبر: ۳۸۶۷۴۶
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۶ 01 March 2017
به گزارش تابناک از قزوین، حجت‌الاسلام علی رمضانی در نشست خبری که به مناسبت بیست و چهارمین سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد  در سالن جلسات دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: مسجد عظیم‌ترین پایگاه معنوی و فرهنگی بوده و بهترین مهمانسرای حضرت کریم است.

وی افزود: مسجد به عنوان خانه و محل عبادت برترین و شریف‌ترین مکان در روی زمین بوده و مرکز اتصال قلب و روح به محبوب حقیقی و جاری شدن دعوت دوست به سوی خیر و کمال است.

مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قزوین ادامه داد: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد حماسه‌ عظیمی رقم زده‌اند که مهم‌ترین آن ایجاد و اجرای فعالیت‌های فرهنگی در مساجد است.

رمضانی با بیان اینکه تعداد 340 مسجد در شهر قزوین وجود دارد، تصریح کرد: با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته تعداد 170 واحد خواهران در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قزوین تأسیس شده است.

این مسؤول خاطرنشان کرد: باید جایگاه کانون‌های فرهنگی و هنری در مساجد احیا شود که این مهم نیاز به همکاری و مشارکت ائمه جماعات مساجد دارد چراکه مسجد تنها مکانی است که مفهوم دین را کامل می‌کند.

مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قزوین با اشاره به اینکه کانون فرهنگی و هنری براساس مصوبه شورای انقلاب فرهنگی در روز هجدهم اسفند ماه تشکیل شده است، یادآور شد: تعداد 325 کانون فرهنگی و هنری در استان فعال بوده که از این تعداد 177 کانون روستایی و 148 کانون شهری است و به مجموعه روستاها توجه ویژه‌ای می‌شود.

رمضانی تصریح کرد: تعداد کانون‌های فرهنگی و هنری در شهرستان‌های آبیک 25، البرز 29، تاکستان 73، بویین‌زهرا 47، آوج 26 و شهر قزوین 125 است.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری اردوی مشکات برای مدیران کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در استان قم،‌ برگزاری طرح قرآنی یک هزار و 450 در 28 کانون و با انتخاب 470 برگزیده، تهیه کتاب آیه‌های غدیر، برگزاری اردو اندیشه‌های آسمانی و ثبت 47 هسته پژوهش از برنامه‌های اجرا شده در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قزوین است.

مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قزوین تصریح کرد: همچنین برگزاری طرح تلاوت نور، برگزاری بیش از 30 محفل ٱنس با قرآن کریم با اختصاص اعتبار هفت میلیون تومان در ماه مبارک رمضان، اجرای طرح چهره به چهره، برگزاری جلسات طرح تفسیر قرآن کریم، برگزاری طرح سفیران آسمانی در قالب اعزام 54 روحانی و اجرای طرح اصلاح تجوید صلاة از دیگر برنامه‌های اجرا شده در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان است.

رمضانی اضافه کرد: در سال جاری با اختصاص 230 میلیون تومان اعتبار به عنوان سرانه از کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قزوین حمایت شده و با توجه به بررسی‌های صورت گرفته 482 میلیون تومان اعتبار تخصیص یافته در قالب اعتبارات ملی برای سال جاری بوده است.

این مسؤول با اشاره به اهمیت نقش و جایگاه مسجد در جامعه بیان کرد: مسجد مکان خردمندان، خانه برکت برای مستمندان، مکان مناجات برای دردمندان و سرزمین برآورده شدن نیاز حاجتمندان است.

مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قزوین با بیان اینکه مسجد بهترین مکان مشترک بین همه مسلمانان است، اضافه کرد: مسجد مجلس شورای مسلمانان و الگوی ارزش‌گذاری برای ارزش‌های فراموش شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار