رئیس دانشگاه لرستان از تغییر 5/ 3 درصدی سرانه پژوهشی به 5/ 11 درصدی و دو برابر شدن میزان پژوهانه دانشگاه در دولت فعلی خبر دادند.
کد خبر: ۳۸۸۴۲۳
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۸ 04 March 2017
دکتر عزیزی رئیس دانشگاه لرستان در حضور دکتر فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به بیان تاریچه ای کوتاه از شکل گیری دانشگاه لرستان پرداختند..
ایشان گفتند: دانشگاه لرستان در سال 1356 به عنوان شاخه شمالی دانشگاه جندی شاپور اهواز فعالیت خود را آغاز کرد و در سال 58 به  تبدیل به مجتمع آموزش عالی شد و در سال 1372 به میمنت سفر مقام معظم رهبری به دانشگاه ارتقاء یافت.
وی بیان داشتند: این دانشگاه در حال حاضر  5معاونت  15 مدیریت و 6  دانشکده و 5 مرکز وابسته در کل استان دارد.   30 مربی  163 استادیار 62 دانشیار و 14 استاد تمام در این دانشگاه مشغول به خدمت می باشند که در دوران این دولت از 7 استاد تمام به 14 استاد تمام رسیدند. و دانشیار از 22 نفر به 62 نفر رسیده است. در حال حاضر خود دانشگاه دارای هیئت ممیزه است.
دکتر عزیزی ضمن بیان اینکه نسبت دانشجو به کل 33 نفر است؛ گفت دانشگاه در حال حاضر دارای 57 رشته ی دکتری؛ 1 دکتری حرفه ای ؛ 107 رشته کارشناسی ارشد و 60 رشته کارشناسی است که جمعا 225 رشته دارد که در آنها 9 هزار دانشجو مشغول به تحصیل هستند. در این دانشگاه با رشد 50 درصدی مقالات روبرو هستیم
وی ادامه دادند که: سرانامه ی پژوهشی دانشگاه از 5/ 3 درصد در دولت قبل به 5/ 11 درصد رسیده است و میزان پژوهانه دانشگاه به دو برابر رسیده است.
رئیس دانشگاه ابراز داشتند:  ایجاد چندین مرکز علمی؛ ازمایشگاهی و پژوهشی در دانشگاه در کنار گسترش فضاهای اموزشی در دانشکده های مختلف و همچنین در کلیت دانشگاه از جمله فعالیت های انجام شده در این راستا می باشد. افزایش سرانه ورزشی؛ فضای سبز و برگرداندن بخشی از اراضی دانشگاه که قبلا واگذار شده بود. در بخش خوابگاه با احداث و راه اندازی خوابگاه های خود گردان در مورد اسکان خانم ها با مشکل مواجه نیستیم اما در بخش آقایان تا حدودی مشکل داریم.
وی در راستای بومی گرایی به انجام مقدمات طرح مطالعاتی بلوط اشاره کرد که با همکاری وزارت خانه در حال پیگیری است.
ایشان در راستای رسیدن به دانشگاه نسل سوم یا مهارت آفرین سه نقشه راهبری تعریف شده زیر را برشمردند
1-طرح به روز رسانی کالبدی دانشگاه در جهت مدیریت سبز
2-تدوین سند علم و فناوری استان که در دست اقدام است
3-کارگروه فناوری ؛ نوآور و توسعه استان که به ریاست استاندار شکل گرفته است

دکتر عزیزی ضمن یادآوری شکل گیری بنیاد خیرین دانشگاه از ایجاد سند آمایش علمی استان با همکاری سایر مراکز مرتبط خبر داد.
از جمله فعالیت های دیگری که در بخش فرهنگی انجام شده است می شود به  برگزاری یادواره شهدا؛ افرایش فعالیت انجمن ها؛ برگزاری کرسی های آزاد اندیشی؛ امکان فعالیت گروه های فعال دانشجویی اصول گرا و اصلاح طلب در سطح دانشگاه
در راستای اقتصاد مقاومتی و استان لرستان به عنوان پایلود اقتصاد مقاومتی؛ در قالب دو محور فرهنگی و عمرانی فعالیت ها انجام شده است.  همین موضوع باعث گردیده است که سرعت فعالیت و پیشرفت کارها جلوتر از حد مورد انتظار باشد.

گزارش: سیده زینب شاهرخی



منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار