نگاه غیر واقعی استاندار به مقوله فقر
امام راحل (ره) از همان ابتدای انقلاب خود را حامی کوخ نشینان می دانستند و بارها اشاره کردند که یک تار موی کوخ نشنینان را به تمام کاخ نشینان نمی دهند و این از واقع بینی آن معمار انقلاب ناشی می شد چرا که تاریخ انقلاب ثابت کرد که این فقرا و مستضعفین هستند که همواره برای حمل علم انقلاب پیشرو بوده و هستند.
کد خبر: ۳۸۸۷۹۴
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۶ 05 March 2017
استاندار آذربایجان شرقی در دیدار با مدیر کل جدید کمیته امداد استان با اشاره به اینکه کثرت آمار افراد تحت پوشش این کمیته ظلم در حق جامعه است بیان نمود( این نهاد باید با رویکردهای نو و متفاوت در حوزه پژوهش و تحقیق، برنامه‌ای را تدوین کند که بر اساس آن در طی یک زمان‌بندی مشخص، بتواند بخش عمده‌ای از افراد تحت پوشش خود را کاهش دهد).
 
البته شاید قصد جبارزاده از بیان این نکته این باشد که باید هرچه بیشتر تلاش کنیم تا زمینه فقر از جامعه رخت بربندد و شاهد حضور تعداد کمی از فقرا در جامعه باشیم و این نکته درستی است. اما مساله بسیار حائز اهمیت این جاست که  زمینه سازان ثروت آفرینی در جامعه نهاد های حمایتی نیستند. کمیته امداد وظیفه ای در قبال ثروت آفرنی در جامعه ندارد و رسالت این نهاد انقلابی همانا حمایت از قشر مستضعف جامعه است.
 
یقینا مسئول رفع موانع تولید و ثروت آفرنی در جامعه مسئولین اجرایی کشور هستند . بعنوان نمونه در این زمینه می بایستی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان و یا بانکهای استان نقش مهمی در این ساله ایفا می نمودند تا سطح رفاه جامعه چنان بالا برود که هیچ فردی نیازمند کمک های مادی دولتی ها نباشد.
 
یاد آوری این نکته مفید است که جناب روحانی رییس محترم دولت تدبیر و امید در ایام انتخاباتی این وعده را داده بودند که اقتصاد کشور را چنان متحول خواهند نمود که کسی نیازمند یارانه 45 هزار تومانی  دولت نباشد . اما واقعیت این است که نه تنها این وعده نیز مانند بسیاری از وعده های وی محقق نشده است بلکه وضعیت به گونه ای است که شخص امام جمعه تبریز و نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی در تریبون نماز جمعه حتی امار های رسمی دولت را نیز زیر سئوال برده و اشاره می نماید که واقعیت های موجود جامعه بسیار متفاوت از امارهای ارائه شده توسط بانک مرکزی است. معنی بدیهی این سخن این است که حضور قریب به چهار ساله تدبیر و امیدی ها در اریکه قدرت قافیه زندگی مردم را علیرغم شعارهای جذاب اقصتادی و معشیتی شان هیچ تغییری نداده است.
رویکرد دولت در خریدهای گرانبهای هواپیما  بجای سرمایه گذاری در بخش های تولیدی که قطعا در مقاطعی موجب حیات مجدد کارخانه های بزرگ تولیدی اروپا و امریکا شده است نشان از آن دارد که دولت اراده جدی ای برای غنی کردن معیشتی و اقتصادی مردم ندارد. حال با این تفاسیر چگونه می توان از کمیته امداد درخواست کرد امار تحت پوشش خود را کاهش دهد . البته در یک نگاه بدبینانه می توان این گونه نیز برداشت نمود که دولت همچنان که پرداخت یارانه را مصیبت عظمای خود می داند حمایت از محرومین را هم بر نمی تابد.
امید آن می رود که استانداری در خصوص طرح این گونه مباحث شفاف سازی نماید تا خدای نکرده محرومین و مستضعفین که صاحبان و وارثان اصلی انقلاب هستند نسبت به ارائه خدمات اندکی که از نهدهای حمایتی دریافت می نمایند نا امیدوارتر نشوند.
 
حسن ورزی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار