باید کانون هایی که احساس می شود در انتخابات چالش زا هستند بررسی شوند تا به ایجاد فضای امنیتی در انتخابات تبدیل نشوند همچنین رصد و پایش مستمر فضاهای مجازی و شبکه های اجتماعی را مدنظر قرار دهیم.
کد خبر: ۳۸۹۲۱۹
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۸ 05 March 2017

به گزارش تابناک: هوشنگ بازوند پیش از ظهر یکشنبه در همایش استانی مجریان، ناظران و بازرسان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان بر لزوم رعایت قانون در برگزاری انتخاب تاکید کرد و اظهار داشت: در برگزاری انتخابات پیش رو فصل الخطاب همه ما قانون بوده و باید قانون را ملاک عمل قرار دهیم.

وی افزود: برای اجرای قانون در انتخابات باید تعامل بین تمامی ارکان ستاد انتخابات استان وجود داشته و برای افزایش مشارکت در انتخابات باید ناظرین، مجریان و بازرسان قانون را در وهله اول مبنا قرار دهند.
پارلمان های محلی را به کانون های سیاسی تبدیل کنیم

استاندار لرستان با بیان اینکه خروجی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در لرستان باید موجب آبادانی و پیشرفت در زمینه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و … شود، عنوان کرد: به تمام ادارات و فرمانداری های سطح استان ابلاغ کرده ایم که همکاری لازم با هیات نظارت بر انتخابات را داشته باشند.
وی گفت: تلاش همه عوامل اجرایی انتخابات در استان شامل هیئت نظارت، اجرایی، شورای نگهبان و ... آبادانی و پیشرفت استان در حوزه‌های مختلف اقتصادی، عمرانی، اجتماعی، فرهنگی و ... باید باشد.
وی با بیان اینکه مردم از  شوراهای اسلامی شهر و روستا انتظار تلاش برای کار و آبادانی داشته نه انجام کارهای سیاسی، افزود: باید به دنبال مطالبات مردم باشیم و امروز مردم مطالبات اقتصادی، عمرانی و اجتماعی دارند لذا اگر کاری کنیم افراد خوبی در انتخابات شوراهای شهر انتخاب نشوند آنگاه نماینده مجلس که وظیفه قانون گذاری دارد مجبور است مشکلات شهر را حل کند.
بازوند با تاکید بر اینکه باید سعی شود در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا چتر سیاسی روی شوراها کمرنگ شود، تصریح کرد: هیچ ضرورتی ندارد پارلمان های محلی را صرفا سیاسی کنیم چرا که به اندازه کافی پارلمان سیاسی داریم ولی ضرورتی ندارد پارلمان های محلی را به کانون های سیاسی تبدیل کنیم.
استاندار لرستان در بخش دیگری از صحبت های خود بر لزوم حضور افراد متخصص و نخبه به عنوان اعضاء شوراهای شهر تأکید کرد و گفت: موقع آن رسیده که شوراهای از حالت غیرتخصصی خارج شده و افراد نخبه و متخصص در انتخابات شرکت کنند لذا تقاضا دارم افراد متخصص در این عرصه ورود کرده و کاندید شوند.
بازوند با بیان اینکه اگر در انتخاب اعضاء شورا وجه سیاسی آن ها مدنظر باشد بعد از انتخاب به مسائل مختلف شهر توجه نخواهند داشت، ادامه داد: بعد از گذشت ۵ دوره از عمر شوراهای اسلامی شهر و روستا این انتظار هست شوراهای تخصصی برای پیشرفت و آبادانی شهر شکل بگیرد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه بحث نظام مدیریت شهری دارای دو بازوی اجرایی و نظارتی است، عنوان کرد: این بازوی نظارتی است که بازوی اجرایی را انتخاب کرده و بر اجرای پروژه های عمرانی، فرهنگیف اجتماعی و بهداشتی نظارت کنند چرا که ما در این زمینه ها دارای چالش های جدی بوده و نگرانی های زیادی در این خصوص داریم.

در برگزاری انتخابات باید اعتماد سازی در سطح عموم شکل گیرد

استاندار لرستان افزود: اگر شوراهای ما به مسائل شهری و اجتماعی توجه نکنند این معضلات زیر پوست جامعه شکل گرفته آنگاه این موضع برای ما بسیار هزینه بر خواهد بود.
بازوند مشارکت در انتخابات را از خواسته های اصلی مقام معظم رهبری دانست و تصریح کرد: اگر به دنبال شکل گیری شوراهای قوی در سطح شهرها و روستاها هستیم باید مشارکت قوی در انتخابات داشته باشیم.
وی با تاکید بر اینکه در برگزاری انتخابات باید اعتماد سازی در سطح عموم شکل بگیرد، بیان داشت: همچنین ایجاد فضای آرامش و نشاط آور در برگزاری انتخابات مورد تاکید بوده و انتخابات باید شادی و نشاط برای جامعه ایجاد کند.

کاندیداها قول هایی ندهند که در حیطه اختیاراتشان نیست

بازوند با تاکید بر اینکه در صورت مشاهده تخلف از سوی ارکان انتخابات یا کاندیداها باید برخورد قانونی صورت گیرد، عنوان کرد: ما در حوزه رقابت دغدغه جدی داریم و باید فرمایشان رهبری را نصب العین قرار دهیم تا رقابت سالمی شاهد باشیم.
وی با اشاره به اینکه کاندیداها قول هایی ندهند که اصلا در حیطه اختیاراتشان نیست، افزود: کاندیداها باید مسائل قانونی را در انتخابات رعایت کنند و لازم است فرهنگ پرهیز از تخریب و تهمت توسط کاندیداها جا انداخته شود
استاندار لرستان همچنین بر رعایت قانون در تعیین صلاحیت ها تاکید کرد و گفت: در حوزه امنیت انتخابات باید تلاش شود و فضای انتخابات را تحت هیج شرایطی امنیتی نکنیم چرا که این موضوع به صرفه و صلاح نیست.
بازوند در ادامه سخنان خود با تأکید بر ضرورت بررسی مناسب صلاحیت کاندیداهای انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا از سوی مراجع متولی بیان داشت: همچنین باید زمینه برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات فراهم شود.
استاندار لرستان همچنین بر ضرورت برخورد قانونی و بدون تبعیض با هرکدام از کاندیداهایی که اقدام خلاف قانون انجام می‌دهند تأکید کرد و گفت: کاندیداها باید از تخریب، تهمت و دروغ پرهیز کنند.
بازوند افزود: باید کانون هایی که احساس می شود در انتخابات چالش زا هستند بررسی شوند تا به ایجاد فضای امنیتی در انتخابات تبدیل نشوند همچنین رصد و پایش مستمر فضاهای مجازی و شبکه های اجتماعی را مدنظر قرار دهیم.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار