رییس مرکز بهداشت غرب اهواز گفت ؛
ز انجام بیش از1650 مورد بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی در دو هفته نخست طرح بسیج سلامت نوروزی خبر داد و افزود: در این مدت، بیش از 1500 مورد بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و بیش از 150 مورد بازرسی از اماکن عمومی انجام شده
کد خبر: ۳۸۹۶۳۲
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۶ 06 March 2017
مهندس مهرداد شریفی-رییس مرکز بهداشت غرب اهواز،  از انجام بیش از1650  مورد بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی  در دو هفته نخست طرح بسیج سلامت نوروزی خبر داد و افزود: در این مدت، بیش از 1500 مورد بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و بیش از 150 مورد بازرسی از اماکن عمومی انجام شده.
 
وی خاطر نشان کرد:در طول 14 روز اجرای بسیج سلامت نوروزی، بیش از 5 تُن مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته، معدوم ، 69مورد نمونه برداری از مواد غذایی ، 156مورد نمونه میکروبی آب  و 1400 مورد کلرسنجی انجام شده است .

 وی با بیان اینکه تشدید بازرسی  از مراکز تهیه و توزیع اماکن عمومی  و نظارت های بهداشتی در طرح سلامت نوروزی با جدیت ادامه دارد،اظهار داشت: بازرسان بهداشت محیط مجهز به تجهیزات پرتابل، از ساعت 8 صبح تا 10 شب ( با توجه به موقعیت مکانی و زمانی )در ساعات اداری و غیر اداری و روزهای تعطیل، نظارت بر مراکز و اماکن حساس و سامانه های آبرسانی را با هدف  تامین و ارتقای سطح سلامت شهروندان و مسافران نوروزی و کاهش، مراقبت و کنترل بیماریهای واگیر و غیر واگیر مرتبط با آب و مواد غذایی انجام می دهند.

 شریفی، هدف اصلی در این بازرسی ها را ارتقای وضعیت بهداشت فردی ، بهداشت مواد غذایی ، ابزار و تجهیزت ، بهداشت ساختمان در مراکز تهیه و توزیع ، عرضه و فروش مواد ذایی و اماکن عمومی حساس (اقامتی – تفریحی) ، محلهای استقرار کاروانهای راهیان نور  و کنترل محصولات دخانی به ویژه قلیان،  دانست.

رییس مرکز بهداشت غرب اهواز در ادامه تصریح کرد: موضوع بسیج سلامت نوروزی در جلسه  مورخ 3/12/95 شواری سلامت  طرح گردید و در همین راستا جهت هماهنگی همه ادارات و سازمانها در بسیج سلامت نوروزی، در تاریخ 09/12/95 نیز جلسه ای در فرمانداری اهواز برگزار شده است .
 
مهندس زهرا کرمیان –سرپرست واحد بهداشت محیط مرکز بهداشت غرب اهواز نیز در مورد اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی گفت: از اول اسفند تاکنون، پیرو بازدیدهای کارشناسان بهداشت محیط، 24 مورد اخطاریه برای متخلفان ،  صادر و 14 واحد متخلف، پلمپ شده است  . وی افزود: همچنین طی این مدت،  تاکنون به 14 مورد شکایت از طریق سامانه 190 رسیدگی شده. وی از شهروندان  خواست : هرگونه تخلف در امور مرتبط با بهداشت را با سامانه تلفنی 190  در میان گذارند و یا با  شماره تلفن 33914230  داخلی 111-112-113   تماس حاصل فرمایند. 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار