نشست بررسی مشکلات بهداشتی و زیست محیطی شهر اهواز با اولویت مشکل فاضلاب میدان راه آهن ، خیابانهای اطراف و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی آن منطقه با حضور نمایندگان شرکت آبفا ، شهرداری ، تعدادی از صنوف منطقه و رییس و کارشناسان مرکز بهداشت غرب اهواز ، دوشنبه شانزدهم اسفندماه در دفتر ریاست برگزار شد
کد خبر: ۳۹۰۳۹۶
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۷ 07 March 2017
نشست بررسی مشکلات بهداشتی و زیست محیطی شهر اهواز با اولویت  مشکل فاضلاب میدان راه آهن ، خیابانهای اطراف و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی آن منطقه با حضور نمایندگان شرکت آبفا ، شهرداری  ،  تعدادی از صنوف منطقه و رییس و کارشناسان مرکز بهداشت غرب اهواز ، دوشنبه شانزدهم اسفندماه در دفتر ریاست برگزار شد.

در ابتدای جلسه  مهندس مهرداد شریفی-رییس مرکز بهداشت غرب اهواز،  ضمن ابراز نگرانی از وضعیت کنونی  شبکه فاضلاب شهر  و شکوائیه های متعدد مردمی در این مورد،   از وضعیت نامناسب دفع فاضلاب در منطقه میدان راه آهن ، اطراف پارک هجرت و خیابانهای منتهی به آن، ابراز نارضایتی کرد  و خواستار تلاش بیشتر مسئولان ذیربط، جهت حل مشکل شد.

وی با تبیین وضعیت موجود،   ارائه خلاصه ای از اقدامات انجام شده و به استناد گزارش بازرسی های کارشناسان  مرکز بهداشت، بر رفع فوری مشکلات فاضلاب تاکید کرد .

در ادامه، مهندس رییسی و مهندس حردان زاده -نمایندگان شرکت آبفا، خلاصه ای از مشکلات حوزه آب و فاضلاب و اقدامات انجام شده را بیان کردند و مهمترین عامل در عدم رفع مشکلات را،  نبود اعتبارات دانستند.

سپس صاحبان صنوف، آمادگی خود را در مورد هرگونه همکاری و نصب حوضچه های چربی گیر، در  واحدهای صنفی خود اعلام کردند .

پس از بحث و تبادل نظر، موارد زیر به تصویب اعضای جلسه رسید :

شهرداری منطقه و سازمان پسماند به صورت مستمر نسبت به جمع آوری زباله های منطقه اقدام کند .

شرکت آبفا نسبت به ارائه و اجرای برنامه های منسجم بلند مدت، میان مدت و  کوتاه مدت  جهت رفع مشکلات شبکه آب و فاضلاب اقدام کند .

شرکت آبفا بصورت مستمر و در صورت نیاز روزانه نسبت به لایروبی و رفع گرفتگی های فاضلاب در منطقه فلکه راه آهن اقدام نماید .

شرکت آبفا طی برنامه ریزی مناسب تا پایان خرداد بصورت اساسی مشکلات فاضلاب منطقه مورد نظر را مرتفع نماید .

صنوف فعال در منطقه، بعد از رفع مشکل شبکه فاضلاب ، نسبت به  نصب حوضچه چربی گیر اقدام نمایند .

جلسه ی آتی در مورخ 21/12/95 راس ساعت :11 صبح در محل رستوران شمشیری برگزار شود و شرکت آبفا و شهرداری گزارشی از اقدامات انجام شده در محدوده فوق الذکر ارائه نمایند . 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار