مدیر امور فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور گفت: امسال بیش از 35 هزار نفر در طرح ازدواج دانشجویی نهاد نمایندگی رهبری شرکت کرده‌اند.
کد خبر: ۳۹۵۶
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۸ 09 February 2015
مدیر امور فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور گفت: امسال بیش از 35 هزار نفر در طرح ازدواج دانشجویی نهاد نمایندگی رهبری شرکت کرده‌اند.

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام امیر ابراهیم‌زاده  در نشست ستاد اقامه نماز دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان همدان به میزبانی دانشگاه آزاد همدان برگزار شد، اظهار کرد: اگر زمانی در جبهه سخت و نبرد حق علیه باطل در دفاع مقدس جوانان این مرز و بوم رشادت‌ها انجام داده‌اند، امروز نیز در سنگر علم و فناوری شاهد مجاهدت‌های فراوانی هستیم.

وی با بیان اینکه مردان غیرتمند ایران به دلیل داشتن دو ویژگی مهم و برجسته در جهان شناخته شده‌اند، گفت: یکی اندیشه سرخ و پاسداری از ارزش‌های حضرت اباعبدالله(ع) و دیگری اندیشه سبز و انتظار منجی عالم بشریت است.

مدیر امور فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور با اشاره به ساختار فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه خاطرنشان کرد: ستاد اقامه نماز، کانون‌های قرآن و عترت، برگزاری جشنواره‌ها و ازدواج دانشجویی زیرمجموعه معاونت فرهنگی این نهاد است.

وی با اشاره به اینکه در سال 93 بیش از 35 هزار زوج دانشجو در طرح ازدواج دانشجویی نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها ثبت‌نام کرده‌اند گفت: این تعداد زوج در قالب بیش از 36 دوره سه روزه با برنامه‌های ویژه فرهنگی به مشهد مقدس مشرف می‌شوند.

ابراهیم‌زاده گفت: این نهاد با بیش از 15 هزار دانشجوی خارجی در سطح دنیا نیز در ارتباط است که مبلغ دین مبین اسلام هستند.

وی با اشاره به ضرورت توجه به اقامه نماز جماعت در دانشگاه‌ها اظهار کرد: طبق آیات قرآن وظیفه حکومت اسلامی و دانشگاه‌ها فراهم آوردن شرایط برپایی نماز و اقامه آن در سطح دانشگاه است.

مدیر امور فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور اضافه کرد: در دانشگاه آزاد قوانین بسیار خوبی که برگرفته از آیات و احادیث در امر نماز است، وجود دارد که امیدواریم در تمام دانشگاه‌ها این گونه باشد.

وی تصریح کرد: نباید برنامه‌ریزی در دانشگاه‌ها طوری صورت پذیرد که وقت نماز با کلاس‌ها تلاقی پیدا کند، زیرا دانشجویانی که در نماز جماعت شرکت کنند، کمتر در معرض آسیب و مشکلات قرار می‌گیرند.

نشست ستاد اقامه نماز دانشگاه­‌ها و مراکز آموزش عالی با حضور روسای دانشگاه‌ها و مسئولان دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی استان به میزبانی دانشگاه آزاد برگزار شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار