در اوزان 80 و 98 کیلوگرم صورت گرفت
رقبای دو فرنگی‌کار استان قم در اردوی آماده‌سازی تیم کشتی فرنگی اعزامی ایران به دو میدان برون‌مرزی سال 1396 مشخص شدند.
کد خبر: ۴۰۱۲۹۸
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۶ 03 April 2017
به گزارش تابناک قم، کشتی‌گیرانی که از مسابقات کشتی فرنگی 2016 قهرمانی آسیا و قهرمانی جام باشگاه‌های جهان برای قم و کشورمان افتخار کسب کردند اکنون در اردوی تیم ملی اعزامی ایران به رقابت‌های دو میدان برون‌مرزی سال 1396 عضویت دارند.

این در حالی است که یک دهه اخیر تقریبا هر ساله برای کشتی قم از رقابت‌های بین‌المللی، آسیایی، جهانی و جام جهانی کشتی فرنگی مدال‌آور بوده است و امسال نیز کشتی‌گیران قم با دعوت به اردوی تیم‌های ملی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان ایران در تلاش برای تکرار این روند موفقیت‌آمیز تلاش می‌کنند.

در حال حاضر اردوی آماده‌سازی تیم ملی کشتی فرنگی رده سنی بزرگسالان ایران برای اعزام به رقابت‌های کشتی فرنگی بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی و همچنین پیکارهای قهرمانی 2017 جهان تشکیل شده و از استان قم نیز دو کشتی‌گیر در اوزان 80 و 98 کیلوگرم در این اردو حضور دارند.

فرنگی‌کار وزن 80 کیلوگرم استان قم در اردوی تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان ایران مهدی ابراهیمی است که در سال 2013 موفق به کسب مقام سوم و نشان برنز نوجوانان آسیا شده و در سال 2016 نیز به مدال طلا و عنوان قهرمانی پیکارهای قهرمانی جوانان قاره کهن دست یافته است.

دیگر فرنگی‌کار شاخص قم در اردوی فعلی تیم ملی علی‌اکبر حیدری است که در وزن 98 کیلوگرم کشتی‌ می‌گیرد و بعد از درخشش در مسابقات قهرمانی باشگاه‌های کشور به رقابت‌های 2016 جام باشگاه‌های جهان نیز اعزام شد و با کسب مدال به کار خود پایان داد.

اکنون که این دو کشتی‌گیر نمایندگان قم در اردوی تیم ملی بزرگسالان ایران هستند و این تیم خود را برای دو اعزام مهم برون‌مرزی سال 2017 آماده می‌کند، کشتی‌گیران قم در کنار دیگر ملی‌پوشان تا روز بیست و سوم فروردین ماه در اردو هستند و سپس برای اعزام به باز‌ی‌های همبستگی کشورهای اسلامی راهی باکوی آذربایجان می‌شوند.

این مرحله از اردوی آماده‌سازی تیم ملی با حضور کشتی‌گیران اوزان 59، 66، 71، 75، 80، 85، 98 و 130 کیلوگرم تا هفته پایانی فروردین در خانه کشتی دایر است و در وزن 80 کیلوگرم یوسف قادریان از البرز و رامین طاهری از خوزستان رقبای مهدی ابراهیمی فرنگی‌کار قم هستند.

همچنین در وزن 98 کیلوگرم مهدی علیاری از تهران، سیدمصطفی صالحی‌زاده از خوزستان و امیرحسین حسینی از مازندران سه کشتی‌گیر رقیب علی‌اکبر حیدری فرنگی‌کار مطرح استان قم هستند تا با تشخیص کادر فنی بهترین فرنگی‌کار برای اعزام به این مسابقات مشخص شود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار