معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام گفت: از 25 اسفند سال گذشته تا 13 فروردین امسال، 112 هزار و 836 مسافر نوروزی توسط ناوگان حمل و نقل عمومی (سواری، مینی بوس و اتوبوس) در این استان جابجا شدند.
کد خبر: ۴۰۱۷۴۴
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۹ 03 April 2017
 به گزارش تابناک ایلام؛صفر صادقی راد اظهار کرد: این تعداد مسافر در قالب 10 هزار و 700 سفر درون و برون استانی با وسایل نقلیه عمومی جابجا شده اند.
 
وی افزود: این میزان جابجایی مسافران نوروزی به نسبت مدت مشابه سال گذشته که 122 هزار و 708 نفر مسافر بود، هشت درصد کاهش داشته که علت آن استفاده از وسایل نقلیه شخصی و انجام سفرهای هوایی بوده است.
 
صادقی راد از ثبت نزدیک به 2 میلیون و 530 هزار و 589 تردد خودرو در جاده های ایلام در مدت یاد شده (25 اسفند 95 تا 13 فروردین) خبر داد و یادآور شد: این میزان تردد در سطح جاده های استان، نسبت به مدت مشابه سال گذشته با یک میلیون و 710 هزار و 399 تردد، 50 درصد افزایش یافته است.
 
وی بیشترین تردد در سطح جاده های استان را در جاده ایلام - صالح آباد اعلام کرد و گفت: کنترل خودروها با استفاده از دوربین های هوشمند تردد شمار مستقر در راه های ارتباطی این استان انجام شده است.
 
به گزارش  تابناک ایلام، در ایام نوروز 96 یک هزار و 800 دستگاه اتوبوس، مینی بوس و سواری از مبدا شهرستان های سراسر استان ایلام کار جابجایی مسافران و زائران را به مقاصد مختلف در کشور بر عهده داشتند.
 
استان ایلام دارای 10 شهرستان و 580 هزار و 158 نفر جمعیت است و با جاذبه های طبیعی و تاریخی و طبیعت چهار فصل در ایام پایانی سال و تعطیلات نوروزی میزبان شمار زیادی از گردشگران و مسافران از شهرهای مختلف کشور بود که برای گذراندن تعطیلات به این استان سفر کردند.
 
براساس آمارهای رسمی اعلام شده از سوی میراث فرهنگیف صنایع دستی و گردشگری استان ایلام از 28 اسفند پارسال تا 13 فروردین امسال بیش از 431 هزار مسافر و گردشگری در این استان اسکان یافتند.
 
این استان با وجود داشتن منابع طبیعی خدادادی و آثار و ابنیه تاریخی فراوان و منحصر بفرد زیارتگاه ها و اماکن مذهبی و یادمان های دفاع مقدس از زیر ساخت های مناسب برای توسعه گردشگری برخوردار نیست.
 
یک هزار و 500 آثار تاریخی، طبیعی و گردشگری در استان ایلام وجود دارد که 745 اثر آن در فهرست آثار ملی قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار