مدیرکل دامپزشکی استان همدان با تاكيد به اينكه به دليل مشاهده ويروس آنفلوآنزا در همدان كشاورزان كود مرغي بدون مجوز تهيه نكنند، گفت: مردم همچنان از خریدو فروش طیور زنده بومی خودداری كنند.
کد خبر: ۴۰۱۹۶۴
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۰ 04 April 2017
مدیرکل دامپزشکی استان همدان با تاكيد به اينكه به دليل مشاهده ويروس آنفلوآنزا در همدان كشاورزان كود مرغي بدون مجوز تهيه نكنند، گفت: مردم همچنان از خریدو فروش طیور زنده بومی خودداری كنند.

به گزارش فارس؛ محمودرضا رسولی با اشاره به اقدامات دامپزشکی استان در راستای مهار آنفلوآنزای پرندگان درهمدان، اظهار کرد: چند روز پیش بانمونه‌های گرفته شده از بازارچه پرندگان همدان، آزمایشگاه سازمان دامپزشکی تشخیص داد که موارد مثبتی از ویروس آنفلوآنزا وجود دارد و به همین دلیل بلافاصله اکیپ‌های دامپزشکی استان وارد عمل شدند و کار معدوم‌سازی آغاز شد.

وی با بیان اینکه دو روز اخیر نیز در  یکی از روستاهای همدان وجود این ویروس گزارش و کار معدوم‌سازی در آنجا آغاز شد، گفت:‌ در ادامه کار پایش بود که همکاران ما در روستاها حضور یافته و اقدام به کنترل وضعیت کردند و مورد جدیدی از ویروس نیز در یکی از روستاهای استان مشاهده شد.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان خاطرنشان کرد:  آنجا نیز کار معدوم‌سازی با کمک نیروها انجام شد، به طوری که دو روز تا ساعت 2:30 بامداد کار معدوم سازی  ادامه داشت.

وی با اشاره به اینکه نمونه‌هایی از آزمایش جدید در برخی از روستاهای استان گرفته شده که هنوز گزارشی دال بر وجود ویروس ارائه نشده است، گفت:‌ نیروهای دامپزشکی همواره کار پایش را انجام می‌دهند و امیدواریم دیگر شاهد موارد مثبتی از این ویروس در سایر مناطق نباشیم.

رسولی از مردم درخواست کرد تا اطلاع ثانویه از خرید و فروش طیور زنده بومی خودداری کنند و ادامه داد: طیور بومی بدون مجوز نقل و انتقال داده نشود.

وی با تاکید به کشاورزان در خرید کود مرغی دارای مجوز، افزود: مردم در صورت مشاهده هرگونه تلفات طیور حتما با شماره 1512 موضوع را با شبکه دامپزشکی در میان بگذارند.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان با بیان اینکه در  این ماموریت‌ها 180 نفر روز نیرو در بخش دولتی به کار گرفته شده است، گفت: 21 نفر در بخش خصوصی در حال فعالیت هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار