مسئول سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری سپاه ثارالله استان کرمان از اعزام و پذیرش ۸ هزار زائر کرمانی در ایام نوروز در قالب کاروان‌های راهیان نور خبر داد.
کد خبر: ۴۰۲۰۱۰
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۶ 04 April 2017
سرهنگ دوم پاسدار محمد علیرضائی در کرمان اظهار داشت: اعزام کاروان‌های راهیان نور در استان کرمان در سه قالب دانش‌آموزی، دانشجویی و به صورت عمومی انجام می‌شود.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه "راهیان نور یک فن‌آوری است که نیاز به توسعه و حرکت دارد" گفت: رهبر معظم انقلاب اردوهای راهیان نور را معدن طلایی می داند که باید از این ظرفیت عظیم بهترین بهره‌وری شود.

مسئول سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه نسل جوان ما باید با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا شود افزود: اردوهای راهیان نور بهترین ظرفیت برای ایجاد روحیه شهادت‌طلبی است و امام خمینی‌(ره) فرمود که ملتی که شهادت دارد، اسارت ندارد.

وی با اشاره به اینکه کمیته خادم‌الشهداء در استان کرمان فعال است خاطر‌نشان کرد: ثبت‌نام از افرادی که قصد خدمتگزاری به زائران مناطق عملیاتی را دارند از طریق سایت کوله بار به آدرس http://koolebar.ir انجام می‌شود.

علیرضائی با بیان اینکه ثبت‌نام عمومی از افراد متقاضی شرکت در کاروان‌های راهیان نور از طریق مراجعه به قرارگاه راهیان نور استان کرمان و یا موزه شهید باهنر کرمان انجام می شود گفت: اطلاع‌رسانی برای اعزام کاروانها و شروع ثبت‌نام در ایام نوروز از طریق صدا و سیما و پایگاه‌های مقاومت بسیج انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اعزام کاروا‌ن‌های راهیان نور در استان کرمان از 26 اسفند آغاز شد افزود: در  چهار دوره 6  روزه حدود 8 هزار زائر از استان کرمان در اردوگاه‌های شهید کازرونی و ثارالله اهواز پذیرش شد.

 مسئول سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه از سایر استان‌های کشور نیز در این ایام پذیرش داشتیم تصریح کرد: در مجموع بالغ بر 12 هزار و 600 نفر زائر مناطق عملیاتی جنوب در ایام نوروز پذیرش شد.

وی افزود: در طول دوره چهار روزه از اروند‌کنار، شلمچه، طلائیه، فکه، فتح‌المبین، دهلاویه، نهر خیم، شوش دانیال و شهدای هویزه بازدید انجام می‌شود.

علیرضائی با اشاره به اینکه زیرساخت‌های لازم برای پذیرش این تعداد افراد به خوبی وجود دارد گفت: اردوگاه‌های سپاه ثارالله استان کرمان به عنوان یک اردوگاه دست‌نخورده است که با این وجه تمایز در بین سایر استان‌ها بی‌نظیر بوده و از امکانات و فضاهای معنوی و فرهنگی بسیار خوبی بهره‌مند است.

وی با بیان اینکه در بحث اعزام دانش‌آموزی در سال گذشته بیش از 9 هزار دانش‌آموز به مناطق عملیاتی و در قالب کاروان‌های راهیان نور اعزام شد اظهار‌ داشت: سهمیه استان کرمان بیش از 30 هزار دانش‌آموز بود که به دلیل کمبود اعتبارات از سوی سازمان همکار امکان اعزام همه این سهمیه محقق نشد.

مسئول سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به اینکه اعزام دانش‌آموزان از مهر 95 آغاز و تا بهمن 95 ادامه داشت گفت: 50‌ درصد از هزینه‌ها را سپاه پاسداران و 50‌ درصد را آموزش و پرورش متحمل می‌شود.

وی با بیان اینکه اعزام‌های دانشجویی نیز از 10 اسفند تا 25 اسفند سال 95 انجام شد افزود: بالغ بر سه هزار و 200 نفر از دانشجویان استان کرمان در این تاریخ به مناطق عملیاتی اعزام شدند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار