رییس اداره ورزش و جوانان اسدآباد از کسب 142 مدال رنگارنگ کشوری توسط ورزشکاران این استان در سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۴۰۲۹۷
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۰ 28 May 2015

رییس اداره ورزش و جوانان اسدآباد گفت: ورزشکاران این استان سال گذشته 142 مدال رنگارنگ کشوری کسب کردند.

به گزارش ایرنا، کیومرث قربانی اظهار کرد: از مجموع مدال های کسب شده 26 نشان از مسابقات کشوری و 116 مدال در رقابت های مختلف استان همدان کسب شده است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته سه ورزشکار از اسدآباد موفق به کسب مدال در میادین بین المللی شدند افزود: از شاخص ترین ورزشکاران اسدآباد در سال گذشته و سال جاری جواد محمودی بازیکن ثابت تیم ملی بسکتبال نوجوانان در مسابقات غرب آسیا بود که به عنوان کاپیتان تیم ملی حضور داشت و همراه تیم ملی به مقام قهرمانی این مسابقات دست یافت.

قربانی در ادامه با اشاره به حضور موفق ورزشکاران اسدآباد در میادین ورزشی حرفه ای و قهرمانی کشور گفت: هم اکنون استعدادهای نخبه این شهرستان در قالب تیم های باشگاهی در لیگ های بوکس ، بسکتبال و ورزش های رزمی فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه اسدآباد دارای داوران مطرح در سطوح ملی و بین المللی است یادآور شد: سال گذشته بیش از 20 داور از این شهرستان به مسابقات کشوری و بین المللی اعزام شدند که مهمترین این داوران هادی سالم داور بین المللی بسکتبال بود که در مسابقات جوانان آسیا قضاوت کرد و مزدک گیتی نیز داور بین المللی کشتی نیز در مسابقات مختلف قضاوت ملی و بین المللی قضاوت داشت.

وی با اشاره به اینکه این شهرستان به لحاظ وجود سالن های متعدد ورزشی و خوابگاه ورزشکاران میزبان مسابقات کشوری و استانی است اضافه کرد: در این راستا سال گذشته اسدآباد میزبان 25 مسابقه مختلف ورزشی بود.

رییس اداره ورزش و جوانان اسدآباد در ادامه گفت: سرانه فضای ورزشی اسدآباد در حال حاضر 56 سانتی مترمربع به ازای هر نفر است که با راه اندازی پروژه های در دست اجرا این میزان به 64 سانتی مترمربع افزایش می یابد.

وی افزود: امسال سه پروژه ورزشی در شهرستان اسدآباد شامل استخر سرپوشیده شنا و شیرجه ، سالن مجموعه ورزشی بانوان و سالن روستای موسی آباد بهره برداری خواهد شد.

قربانی با اشاره به اینکه پنج سمن در شهرستان اسدآباد با اخذ مجوز آماده فعالیت هستند افزود: باید فرهنگ سازی پیرامون همکاری با سمن ها ایجاد شود و دستگاه های دولتی نیز باید مشارکت لازم را با این نهادهای مردمی داشته باشند.

وی با اشاره به طرح غنی سازی اوقات فراغت در این شهرستان گفت: سال گذشته بیش از پنج هزار نفر در قالب 97 کلاس در طرح اوقات فراغت شرکت کردند و پیش بینی می شود این تعداد امسال به پنج هزار پانصد نفر برسد.

هم اکنون بیش از شش هزار ورزشکار در قالب 40 رشته ورزشی در شهرستان اسدآباد فعالیت دارند.

شهرستان اسدآباد با 107 هزار نفر جمعیت در 45 کیلومتری همدان واقع شده است .


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار