استاندار بوشهر گفت: امسال امکانات رفاهی و تفریحی در همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار بوشهر ایجاد می‌شود.
کد خبر: ۴۰۵۵۴
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۰ 28 May 2015
تابناک بوشهر: به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری بوشهر، دکتر مصطفی سالاری در نشست با معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی اظهار داشت: استان بوشهر در بخش صید و صیادی دارای ظرفیت‌های بالایی است و باید برای رفع مشکلات این بخش تلاش شود.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی تعاونی صیادان در استان بوشهر ضروری است، ادامه داد: صیادی یکی از مشاغل سخت و زیان‌آور است و با برنامه‌ریزی مناسب تلاش داریم که صیادان فعال استان بوشهر را شناسنامه‌دار کنیم.

استاندار بوشهر با انتقاد از صید ترال در آب‌های استان بوشهر، اضافه کرد: صید ترال ضربات جبران‌ناپذیری را به ذخایر دریایی وارد می‌کند و نوعی نسل‌کشی محسوب می‌شود و برخورد با صیادان فاقد مجوز باید به صورت جدی انجام شود.

راه‌اندازی تعاونی نخل‌داران در استان

وی از راه‌اندازی تعاونی نخل‌داران در استان خبر داد و افزود: نخل‌داران مشکلات زیادی دارند که ضعف بسته‌بندی و پائین بودن کیفیت خرما باعث کاهش فروش شده است و حتی با خرید توافقی نیز همه مشکلات نخلداران مرتفع نشده است.

دکتر سالاری با اشاره به راه‌اندازی تشکل‌های آب‌بران در استان گفت: اقدامات لازم برای راه‌اندازی این تشکل‌ها انجام شده و امیدواریم با حمایت از این تشکل‌ها شاهد دستیابی به اهداف مورد نظر باشیم.

وی با اشاره به راه‌اندازی تعاونی دهیاری‌ها در استان بوشهر بیان داشت: تاکنون ۱۹ تعاونی دهیاری در استان تشکیل شده و در صورت تقویت این تعاونی‌ها شاهد اعتلای روستاها و افزایش امکانات رفاهی در این مناطق خواهیم بود.

استاندار بوشهر با بیان اینکه تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان از امکانات رفاهی و تفریحی برخوردار می‌شوند، اضافه کرد: امسال پارک‌ها و فضاهای تفریحی در روستاهای بالای ۲۰ خانوار و چمن مصنوعی فوتبال در روستاهای بالای ۶۰۰ نفر جمعیت احداث می‌شود.

اجرای طرح روستای پاک در استان

وی همچنین از اجرای طرح روستای پاک خبر داد و افزود: در ۶۲۴ روستا و آبادی با اجرای این طرح شاهد جمع‌آوری و دفع زباله‌های روستایی خواهیم بود.

دکتر سالاری ادامه داد: هم‌اکنون ۲۶۰ ماشین حمل زباله در روستاهای استان وجود دارد که با اضافه شدن ۳۰ ماشین جدید تمام خوشه‌های روستایی را پوشش خواهیم داد.

وی همچنین با اشاره به راه‌اندازی دهکده‌های گردشگری در استان بوشهر افزود: با برنامه ریزی انجام شده ۹ دهکده گردشکری در استان اجرا می‌شود که امیدواریم رضایت مردم را جلب کند.

استاندار بوشهر با اشاره به ایجاد پارک ۸۵ هکتاری در بوشهر بیان داشت: ۳۰ هکتار از این پارک تا شهریورماه آماده خواهد شد و تلاش می‌کنیم این مجموعه با امکانات لازم در اختیار مردم قرار گیرد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار