نشست بررسی موازین بهداشتی در استخرهای شنا با حضور رییس نجات غریق استان خوزستان ، مدیران استخرهای شنا حوزه غرب اهواز و کارشناسان بهداشت محیط در دفتر ریاست برگزار گردید
کد خبر: ۴۰۶۱۲۲
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۶ 12 April 2017
نشست بررسی موازین بهداشتی در استخرهای شنا  با حضور رییس نجات غریق استان خوزستان ، مدیران استخرهای شنا  حوزه غرب اهواز و کارشناسان بهداشت محیط  در دفتر ریاست برگزار گردید.

مهندس مهرداد شریفی- رییس مرکز بهداشت غرب اهواز، هدف از این نشست را پیشگیری از بیماری‌های منتقله از آب همزمان با شروع فصل گرما اعلام کرد.

وی برضرورت اقدامات کنترلی مدیران و مسئولان فنی استخرها در این مقطع ونظارت هرچه دقیق‌تر برگندزدایی آب استخر با کلر و کنترل تعداد افرادشناگر متناسب با حجم استخر، همچنین حساسیت بر جلوگیری از ورودافراد بیمار به استخرها تاکید ورزید.

رییس مرکز بهداشت  غرب شهرستان اهواز  نسبت به رعایت نکات بهداشتی در استفاده از استخرها به ویژه در فصل تابستان هشدار داد و افزود: بیماری‌های : دستگاه گوارش،گوش و حلق و بینی،چشم،پوستی و انگلی از جمله امراضی است که ممکن است در صورت کم توجهی به مسایل بهداشتی، طیفی از شناگران را در معرض خطر قرار دهد.

وی،شناکردن در آب رودخانه ها،استخرهای کشاورزی و برکه ها را به دلیل آلودگی به انواع میکروب ها،خطرناک دانست.

رییس مرکز بهداشت  غرب اهواز افزود:در بازدید از استخرهای شهرستان  توسط کارشناسان بهداشت محیط میزان استاندارد کلر،شرایط اسیدی ، کدورت و بار میکروبی آب سنجش می شود و در صورت مشاهده هر مورد مشکوک، موارد با حساسیت پیگیری خواهد شد. 

شریفی در ادامه به تحلیل وضعیت بهداشت استخرهای حوزه غرب اهواز در یکسال گذشته پرداخت.

رییس نجات غریق استان خوزستان نیز طی سخنانی، حضور اعضای نجات غریق در استخرها را منوط به داشتن تاییدیه مرکز بهداشت دانست و افزود: اگر استخری، تاییدیه از مرکز بهداشت نداشته باشد، نجات غریق نیز نمی تواند داشته باشد و در این صورت ،باید مسئولیت عواقب بعدی را نیز بپذیرد. 

وی از رییس مرکز بهداشت خواست، با مشارکت کارشناسان این مرکز، جلسات آموزشی برای مدیران و کارکنان استخرهای حوزه شرق و غرب اهواز  برگزار گردد.

زهراکرمیان- مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت غرب اهواز نیز در  این جلسه با اشاره به اینکه نزدیک به 19استخر بزرگ در منطقه تحت پوشش مرکز بهداشت  غرب  فعالیت می‌کنند، اظهار داشت:   تاکید بر بهداشت شناگران وسالم سازی مستمر آب استخر ورفع نواقص بهداشتی استخرها وسرویس های بهداشتی ،رختکن ودوشهای حمام مطالبی است که باید مورد توجه همیشگی مدیران استخرها قرار گیرد.

وی افزود:  شناگران  باید از مایو،کلاه،حوله و دمپایی مجزا در استخر استفاده کنند و به منظور پیشگیری از هر حادثه احتمالی، از شوخی در محوطه استخر بپرهیزند.
وی همچنین از شهروندان خواست:  هرگونه تخلف بهداشتی در این زمینه  را با سامانه 190 در میان بگذارند .

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار