کد خبر: ۴۰۸۵۰
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۰ 30 May 2015
استاندار البرز بر فرهنگ‌سازی و فراهم کردن بسترها توسعه دولت الکترونیک تأکید کرد.
به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، سیدحمید طهایی در دومین نشست کارگروه توسعه دولت الکترونیک اظهار داشت: باید با برنامه‌ریزی‌ها و تمهیدات اساسی زمینه توسعه این مهم بیش از گذشته فراهم شود.
وی ادامه داد: دولت توجه ویژه‌ای را به توسعه دولت الکترونیک در کشور دارد لذا برای تحقق اهداف مورد نظر نیازمند فرهنگ‌سازی‌ها در این زمینه هستیم.
این مسئول تأکید کرد: گاهی بخشنامه و دستورالعمل کفایت نمی‌کند و باید با ساماندهی در گروه‌های مختلف در هر دستگاهی نشست‌های تخصصی از لحاظ سخت‌افزاری و نرم‌افزاری برگزار شده و آسیب‌شناسی لازم صورت گیرد زیرا دولت به دنبال این است تا با استفاده از توسعه دولت الکترونیک تحولی در ساختار اداری کشور ایجاد شود.
طهایی تصریح کرد: فرهنگ‌سازی باید به عنوان یکی از الویت‌ها بعد از تهیه زیرساخت‌ها به صورت جدی پیگیری شود.
استاندار البرز افزود: در این طرح دولت محور بوده و فناوری اطلاعات و ارتباطات به عنوان ابزار تسهیل‌کننده کارها هستند.
وی از زیرپوشش قرار گرفتن تمامی ارکان دولت و نظام در طرح توسعه دولت الکترونیک خبر داد و بیان داشت: علاوه بر این تمامی استان‌ها، وزراتخانه‌ها و سازمان‌ها با استفاده از این سامانه مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.
استاندار البرز با بیان اینکه نتیجه دولت الکترونیک کارآیی، اثربخشی، چابکی، ارائه اطلاعات باکیفیت، افزایش شفافیت و تسهیل در دسترسی به خدمات است، ادامه داد: دولت به دنبال این است تا خدمت‌محوری را جایگزین سازمان‌محوری کند.
وی، توانمندسازی دولت برای کارآفرینی، توانمندسازی دستگاه‌های اجرایی برای عرضه مؤثر خدمات دولتی را از جمله چشم اندازهای دولت در طرح توسعه دولت الکترونیک عنوان کرد.
طهایی افزود: در راستای ارائه خدمات به شهروندان تا کنون دفاترخدمات پیشخوان دولت و پلیس + 10 در شهروند مداری موفق بوده است می‌توانیم با فرهنگ سازی در ارائه خدمات الکترونیک نیز موفق باشیم.
طهایی با تاکید بر اینکه از فارغ‌التحصیلان استان در این زمینه استفاده شود گفت: در قبال نیروهای فارغ‌التحصیل مراکز آموزشی و دانشگاهی استان در رشته‌های مرتبط با خدمات الکترونیک باید احساس مسئولیت کنیم باید بستر فعالیت این تعداد نیروی انسانی فراهم شود.
وی افزود: حدود 80 درصد از جمعیت استان البرز در شهر کرج است ضمن اینکه این امر فرصتی برای ارائه خدمات در حجم وسیع‌تری از ساکنین استان البرز را پوشش می‌دهد و سرمایه‌گذاری خوبی در شهر کرج در حوزه خدمات الکترونیکی زیرساخت شده است و عمده هدف‌گذاری این خدمات باید به سمت ارائه سرویس‌های الکترونیکی دستگاه‌های تغییر جهت دهند و امکان بهتر از منابع را ایجاد می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار