تابناک تهران - تیم ملی واترپلوی ایران در دیدار فینال مسابقات توسعه جهانی به مصاف تیم اروگوئه رفت و در یک بازی جذاب و برتر به پیروزی پرگل 13 بر 5 دست یافت و عنوان قهرمانی را از آن خود کرد. این اولین قهرمانی ایران در مسابقات جهانی واترپلو است و از این رو اهمیتی دوچندان دارد.
کد خبر: ۴۱۰۴۴
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۹ 30 May 2015
 اولین ها همیشه جذاب و رویایی هستند. نخستین قهرمانی ایران در رقابت های واترپلوی فیناترافی از همین جنس بود. تیمی که در این رقابت ها از روز نخست با ارائه بازی های قاطعانه و شورانگیز همه رقبا از اتریش مدعی گرفته تا اروگوئه تیغدار را شکست داد تا با شایستگی در خانه جام را بالای سر ببرد.

تیم ملی واترپلوی ایران در دیدار فینال مسابقات توسعه جهانی به مصاف تیم اروگوئه رفت و در یک بازی جذاب و برتر به پیروزی پرگل 13 بر 5 دست یافت و عنوان قهرمانی را از آن خود کرد. این اولین قهرمانی ایران در مسابقات جهانی واترپلو است و از این رو اهمیتی دوچندان دارد.

ایران در کوارتر اول دو بر صفر و در کوارتر دوم سه بر صفر به برتری رسید. سپس در کوارتر سوم با نتیجه سه بر سه با حریف مساوی کرد و در کوارتر پایانی نیز با نتیجه 5 بر 2 اروگوئه را از پیش رو برداشت تا این تیم قدرتمند و پرمدعی در این بازی با درخشش ملی پوشان دلاور ایرانی شکست را پذیرا شود.

سجاد عبدي دروازه‌بان ایران روز خوبی را سپری کرد و با واکنش‌های خوب خود باعث به وجد آمدن تماشاگران شد. او بارها و بارها توپ هاي مهاجمان اروگوئه را مهار كرد تا سهم ويژه اي در قهرماني تيم ايران داشته باشد.

اين بازي البته تماشاگران ويژه اي داشت. حجت الاسلام مجید انصاری معاون پارلمانی رئیس جمهور و دکترمحمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان با حضور در ورزشگاه، از نزدیک نظاره گر بازی بودند. پریز و استاورلپلوس گروه داوری بازی را تشکیل می دادند.

فرید الاعلم نیز نظارت آن را بر عهده داشت. ظرفیت جایگاه تماشاگران نیز قبل از شروع بازی تکمیل شد و برخی تماشاگران به دلیل نبود ظرفیت پشت درب ماندند. از دقایق ابتدایی این بازی تماشاگران حضور پرشوری داشتند به طوری که ظرفیت سکوهای تماشاگران مجموعه شیرودی کاملا پر شده بود. تماشاگران با به همراه داشتن بوق و طبل صدای سرسام‌آوری را در استخر 9 دی ایجاد کرده بودند به طوری که مربیان دو تیم برای برقراری ارتباط با بازیکنان خود به مشکل برخوردند.

بعد از ایران و اروگوئه، اتریش و مالت نیز بعد از برگزاری دیدار رده بندی، به ترتیب رتبه سوم و چهارم را از آن خود کردند.

در پایان پنجمین دوره مسابقات توسعه جهانی واترپلو که با قهرمانی تیم ملی ایران به اتمام رسید، از سوی کمیته فنی، سجاد عبدی به عنوان بهترین دروازه‌بان این رقابت‌ها انتخاب شد. 

همچنين محمد الرومیدین بازیکن تیم ملی کویت به عنوان بهترین گلزن این پیکارها معرفی شد.

سیروس طاهریان پس از قهرمانی تیم ملی واترپلو بعد از اين قهرماني در گفت و گو با تابناک تهران اظهار داشت: بچه‌های تیم ملی واترپلوی ایران باور داشتند که قهرمان این دوره از مسابقات می‌شوند. من هم به شخصه احساس می‌کردم که به این عنوان دست پیدا می‌کنیم و مقابل اروگوئه در این بازی برنده استخر را ترک می‌کنیم.

وی افزود: من از همان ابتدا احساس می‌کردم که به عنوان قهرمانی دست پیدا خواهیم کرد. قطعا این قهرمانی در آینده به واترپلوی ایران کمک می‌کند و باعث می‌شود مردم ایران و مسئولان ورزش کشور نگاه ویژه‌ای به این رشته داشته باشند.
 
طاهریان در خصوص شانس حضور واترپلو و شرکت این تیم در رقابت‌های انتخابی المپیک، خاطرنشان کرد: این بستگی به سیاست فدراسیون دارد البته به نظر می‌رسد یکی از سرمربیان خارجی را که قرار است هدایت تیم ملی را برعهده بگیرد برای حضور در این مسابقات دعوت کرده‌اند و او تیم ملی را از نزدیک دیده و ارزیابی کرده است. او تیم جوانان را هم دیده، حالا همه چیز به نظر فدراسیون و سیاستی که آنها دارند بستگی خواهد داشت.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار