وزیر کشور در‌ ستاد بحران ‌آذرشهر:
وزیر کشور گفت: برای جبران بخشی از خسارت مالی سیل در آذربایجان شرقی ۲۵ میلیارد تومان اعتباربه منظور بازسازی مناطق آسیب‌دیده اختصاص یافت.
کد خبر: ۴۱۰۸۲۶
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۴ 20 April 2017

عبدالرضا رحمانی‌فضلی چهارشنبه شب در جلسه شورای اداری و ستاد بحران شهرستان آذرشهر اظهارداشت: با اقدامات پیشگیرانه و پیش‌بینی‌های لازم و آموزش همگانی، خسارات وارده در حوادث غیرمترقبه را می‌توان به حداقل رساند.

وی با اشاره به حادثه ناگوار سیل آذرشهر و جان باختن جمعی از هموطنان گفت: دستگاه‌های متولی دولتی میزان خسارت وارده را برآرود کرده و در نخستین جلسه هیئت دولت مطرح، و پس از تصویب و تخصیص اعتبار، خسارات آسیب دیدگان در اولین فرصت پرداخت می‌شود.

 رحمانی‌فضلی تصریح کرد: حوادث غیر‌مترقبه در همه جای دنیا اتفاق می‌افتد، ولی با پیش بینی‌ها و اقدامات پیشگیرانه خسارات وارده را به حداقل برسانیم.

 وزیر کشور با تأکید بر اطلاع رسانی به موقع و اقدامات پیشگیرانه در حوادث غیر مترقبه گفت: دستگاه‌های اجرای و خدمات‌رسان و امدادی، با پیش بینی‌ها و هشدارها و اطلاع رسانی به موقع، می‌تواند نقش و رسالت خود را در مدیریت بحران به درستی ایفا کند.

وی بر ضرورت ارائه آموزش همگانی تاکید کرد و گفت: رسانه ملی با همکاری هلال احمرو مدیریت بحران، آموزش‌های لازم را به منظور افزایش آمادگی مردم در هنگام وقوع بلایای طبیعی ارائه کند تا مردم در هنگام بروز بلایای طبیعی عکس‌العمل و تصمیم‌گیری درست اتخاذ کنند.

 وزیر کشور یادآور شد: در روستای چنار عجب‌شیر اگر تشخیص درست و عکس‌العمل مناسبی صورت می‌گرفت تلفات جانی حادثه کاهش می‌یافت چرا که اکثر متوفیان به‌خاطر ترس از سیل و تصمیم نا مناسب در مواجهه با سیل، به خانه‌ها پنا بردند و این امر تلفات جانی این حادثه افزایش یافته است.

رحمانی‌فضلی تصریح کرد: برای جبران بخشی از خسارت مالی سیل در آذربایجان شرقی 25 میلیارد تومان اعتباربه منظور بازسازی مناطق آسیب‌دیده اختصاص یافت.

وزیرکشور با اشاره به لایروبی به موقع رودخانه آذرشهر افزود: اگر لایروبی این رودخانه در گذشته انجام نشده بود، تلفات جانی و خسارات سیل اخیر به مراتب بیشتر بود.

وزیر کشور همچنین از اجرای طرح جامع پیشگیری و ساماندهی حوادث غیر‌مترقبه در کشور خبر داد و تصریح کرد: ستاد مدیریت بحران از دو سال پیش در استان‌ها تشکیل شده و وزارت نیرو مسیرهای رودخانه‌ها را به منظور کاهش آسیب‌ها و تهدیدات احتمالی بررسی و مطالعه می‌کند.

رحمانی فضلی با انتقاد از نبود نظارت بر روند ساخت‌وسازها در مسیل و حریم رودخانه‌ها گفت: به دلیل نبود نظارت در کلان‌شهرها مخصوصاً شهر تهران، متأسفانه شاهد ساخت‌وساز در مسیل رودخانه‌ها هستیم./تسنبم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :