رییس فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی کشور از مجلس و دولت خواست تا به وظیفه حاکمیتی ورزش روستایی توجه ویژه داشته باشند.
کد خبر: ۴۱۴۴۷
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۴ 31 May 2015

رییس فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی کشور گفت: درخواست ما از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و دولت این است که عنایت و توجه ویژه ای به وظیفه حاکمیتی ورزش روستایی و بومی و محلی داشته باشند.

به گزارش ایرنا ؛غلامرضا جعفری در حاشیه مسابقات سوارکاری کورس بهاره استان همدان در شهرستان ملایر در جمع خبرنگاران افزود: این در حالیست که توانمندسازی جامعه مخاطب ما می تواند تبعات مثبتی را در عرصه فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و حتی سیاسی داشته باشد.

وی اظهار داشت: ایرانیان در دنیا به فرهنگ، اعتقاد، منش و رفتار شهره اند و باید سعی کنیم این خصوصیات را در جهان برجسته کنیم و این امر منافاتی با ورزش قهرمانی ندارد، چراکه ورزشکاران قهرمان ما باید سفیران فرهنگی خوبی برای کشور باشند.

وی در خصوص توانمندسازی ورزش روستایی ادامه داد: رسالت فدراسیون در بخش توانمندی جامعه مخاطب این است که بتوانیم از ظرفیت های بالقوه حداکثر بهره برداری را داشته باشیم.

جعفری بیان داشت: در برگزاری مسابقاتی چون اسب سواری، بسیاری از جامعه مخاطب و ذینفع ما در حوزه عشایر بوده و بخش عمده ای از فعالیت های آنان معطوف به این است که بتوانند از اسب استفاده مفیدی را داشته باشند و این یک موضوع مهمی است که مد نظر قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: در این راستا این مسابقات به فراخور ظرفیتی که در استان ها وجود دارد برنامه ریزی و اجرا می شود.

جعفری افزود: ما نیز مکلف به این هستیم که در قالب رسالت کلانی که وزارت ورزش و جوانان تدوین کرده، برای جلب مشارکت جامعه ذینفع در فعالیت های ورزشی در ظرفیت مطلوب برنامه ریزی داشته باشیم.

وی همچنین استفاده از ظرفیت های تخصصی سایر هیات های ورزشی و فدراسیون ها در جهت توانمندی همکاران را از دیگر اولویت های مهم برشمرد و گفت: باید از طیف وسیعی از تماشاچیان این مسابقات که به عنوان سرمایه اصلی در فعالیت های ورزشی به شمار می روند نیز یک ارزیابی منطقی به عمل آوریم.

رییس فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی کشور فراهم کردن زیرساخت های مناسب را لازمه عملیاتی کردن برنامه ها و سیاست های فدراسیون دانست و بیان داشت: تهیه این زیرساخت ها معطوف به این است که در قالب فرصت های قانونی در بودجه سنواتی با مکان یابی، به گزینی و نیازسنجی در ظرفیت مطلوب مورد نظر قرار گیرد.

جعفری در عین حال آموزش مستمر برای تربیت نیروی متخصص را از برنامه های مهم فدراسیون عنوان کرد و افزود: با توجه به محدودیت و گستردگی فعالیت به خصوص در حوزه ورزش روستایی و محدودیت هایی که در تخصیص منابع هست، اما هدف ما توجه علمی و کارشناسی به ظرفیت بازی های بومی و محلی است.

وی اذغان داشت: بالغ بر 63 هزار روستا در کشور داریم که از لحاظ اقلیمی و توزیع نامتوازن جمعیت، هر کدام انتظارات خاصی دارند که در این رابطه، برای عملیاتی کردن برنامه هایمان امسال میزان اعتبارات نسبت به سال گذشته افزایش 20 درصدی داشت.

وی اضافه کرد: ملایر نیز با توجه به سبقه و تاریخچه ای که دارد، جزو شهرهایی است که به خصوص در سطح استان همدان از فعالیت چشمگیری در برگزاری بازی های بومی و محلی و ورزش روستایی برخوردار است و این برنامه ها در قالب تعامل و همکاری مشترک بین هیات ها و هیات سوارکاری انجام می شود.

جعفری ابراز امیدواری کرد: این برنامه ها و مسابقات با توجه به نیاز جامعه به عنوان یکی از ضرورت های زندگی استمرار یابد و در سبد خانوارها و مردم این استان قرار گیرد چرا که این ورزش در سطح کلان در کشور از جایگاه مطلوبی برخوردار است.

شهرستان ملایر به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر، روز جمعه هشتم خردادماه میزبان مسابقات سوارکاری کورس بهاره جنوب استان همدان در ارگ باستانی نوشیجان بود.

شهرستان ملایر با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار