مدیرعامل سازمان آمار و فناوری اطلاعات شهرداری ارومیه:
مدیرعامل سازمان آمار و فناوری اطلاعات شهرداری ارومیه از راه اندازی سامانه مديريت و نظارت بر حفاری‌های شهری در ارومیه خبر داد.
کد خبر: ۴۱۵۸۹۳
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۵ 30 April 2017
به گزارش تابناك آذربايجان غربي:یاسر اسدپور، مدیرعامل سازمان آمار و فناوری اطلاعات شهرداری ارومیه درباره راه‌اندازی سامانه مدیریت و نظارت بر حفاری‌های شهری اظهار داشت: یکی از مشکلات شهرداری ارومیه و عموم شهروندان حفاری‌های مکرر شرکت‌های خدمات‌رسان است که در سطح معابر و خیابان‌ها انجام می‌دهند، این کار از لحاظ بصری موجب نازیبایی محیط شهری شده و در تردد شهروندان مشکلاتی ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه گرچه تمامی حفاری‌ها در راستای خدمت به مردم و در جهت پیشبرد امورات عمرانی و خدمات‌رسانی است، تصریح کرد: برای رفاه و آسایش شهروندان و داشتن ابزارهای کنترل و نظارت بر حفاری‌ها و مدیریت آنها، سامانه مدیریت و نظارت بر حفاری‌های شهری راه‌اندازی شد.

اسدپور ادامه داد: با این سامانه تعاملی سازنده بین شرکت های خدمات‌رسان با شهرداری ارومیه به وجود خواهد آمد که از اتلاف وقت و سرمایه جلوگیری می‌کند، ماموریت این سامانه مکانیزاسیون فرآیندهای صدور مجوزهای حفاری بر اساس نیاز شرکت‌های خدماتی و دستگاه‌های اجرایی است تا بستر مناسب برای کنترل و نظارت بر انجام حفاری‌ها توسط شرکت‌ها و پیمانکاران مختلف در سطح شهر فراهم شود؛  فراهم آوردن بستر مناسب ارتباطی بین شهرداری و شرکت‌های خدماتی جهت درخواست صدور مجوز  بصورت الکترونیکی از شهرداری از جمله اهداف راه‌اندازی این سامانه است.

به گفته وی تمامی عملیات لازم جهت صدور مجوزهای حفاری  سازمانها و شرکتهای خدماتی، مجوزهای اضطراری و انشعابات مردمی  اعم از ثبت درخواست، نحوه محاسبه عوارض و جرائم مربوط به صدور مجوز، نحوه نظارت و کنترل بر فرآیند صدور مجوزهای حفاری ، ارائه گزارش‌های آماری و مدیریتی از روند صدور مجوزهای حفاری مبتنی بر فن‌آوری‌های Web 2 & Web3 و مفاهیم GIS با این سامانه امکان‌پذیر است.

مدیرعامل سازمان آمار و فناوری اطلاعات شهرداری ارومیه مهمترین مزایای این سامانه را "بهره گیری از زیر ساخت GIS  موجود در سیستم یکپارچه شهرسازی، دسترسی سریع و آسان به داده‌های  مکانی و توصیفی موجود در سیستم یکپارچه شهرسازی، یکپارچگی کامل با مدیریت فرمول‌ها و محاسبات و مدیریت کاربران و با مدیریت گزارشات سیستم یکپارچه شهرسازی" عنوان کرد.

اسدپور تصریح کرد: امکان ثبت در خواست صدور مجوز حفاری از طریق دستگاه‌های اجرایی، سازمان‌ها و شرکت‌های خدماتی و شهروندان، امکان تعریف گردش کار به ازای هر نوع مجوز حفاری در محیط SafaWorkFlow، اختصاص کارتابل واحد برای هرکدام از دستگاه‌های اجرایی با این سامانه فراهم شده است.

وی اضافه کرد: سازمان‌ها و شرکت‌های خدماتی جهت ثبت در خواست مجوزها، مشاهده سوابق و پیگیری مجوزهای حفاری از طریق اینترنت و یا اینترانت و دسته‌بندی انواع مجوزهای حفاری می‌توانند به سامانه مدیریت و نظارت بر حفاری‌ها مراجعه کنند.

مدیرعامل سازمان آمار و فناوری اطلاعات شهرداری ارومیه با برشمردن برخی ویژگی‌های این سامانه از قبیل سازگاری با تمامی سیستم عامل‌ها خاطرنشان کرد: محیط گرافیکی قدرتمند و مستقل و بدون وابستگی به هرگونه نرم افزار خارجی، نمایش مختصات و وجود ابزارهای ویرایشی برای ویرایش ترسیمات انجام شده از جمله ویژگی‌های سامانه مدیریت و نظارت حفاری‌های شهرداری ارومیه است.

وی در پایان با تشکر از همکاری و پیگیری معاونت عمرانی شهرداری جهت راه اندازی این سامانه با برشمردن برخی ویژگی های این سامانه از قبیل سازگاری با تمامی سیستم عامل ها خاطرنشان کرد: محیط گرافیکی قدرتمند و مستقل و بدون وابستگی به هرگونه نرم افزار خارجی، نمایش مختصات و وجود ابزارهای ویرایشی برای ویرایش ترسیمات انجام شده از جمله ویژگی های سامانه مدیریت و نظارت حفاری های شهرداری ارومیه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار